Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Kostar extra nu
Det finns väl inget i nedre baren på AMS 52 loungen som kostar något?
I övre baren har de däremot fått för sig att erbjuda ”premium” drinkar på till extra kostnad.
Däremot är ju alltid Cava gratis, kommer inte ihåg huruvida de gör som AF och enbart erbjuder bubbel från strax innan lunch eller ej, är själv oftast inte så pigg på sprit på morgonen personligen.

Jag fick felmeddelande hos Lufthansa vid första försök (också med en Star Alliance Award bokat hos SAS), men det gick igenom vid andra försök hos Lufthansa. Ändrat via Lufthansa appen.
Kunde ändra personalia och bonusprogram via appen utan problem. Nu Senatorstatus inlagd på min *A-award bokad via SAS.

Tack vare detta kunde jag välja tronsäte på Swiss B77W långt innan resan och utan avgifter. Det fanns platser i Stübli båda vägarna!

Haft tre flighter med Austrian sedan statusmatchningen till Senator och vid samtliga tillfällen har jag, i ekonomiklass, blivit tilltalad med "Herr SK989" och "p.g.a. av min lojalitet" fått erbjudande om gratis kaffe eller te. Trevligt att bli uppmärksammad men då även en statuslös passagerare i Go light får gratis kaffe eller te på SAS är det inte jätteimponerande i sig med gratis kaffe.

Jag har också statusmatchat nu från EBG till Senator. Tog ungefär 30 minuter att bli godkänd.
Har en award från Shanghai till Zürich i december så jag ska försöka få ett tronsäte där. Tänkte också åka till Frankfurt i juli och flyga via Wien och München hem för 4 segment. Det kostar 800 kronor extra.
Edit:
Lounge tillgång vid ankomst kommer passa bra för i Zürich anländer jag klockan 19 från Shanghai och flyget till Göteborg går klockan 7 nästa dag.

Last edited:
Jag har också statusmatchat nu från EBG till Senator. Tog ungefär 30 minuter att bli godkänd.
Har en award från Shanghai till Zürich i december så jag ska försöka få ett tronsäte där. Tänkte också åka till Frankfurt i juli och flyga via Wien och München hem för 4 segment. Det kostar 800 kronor extra.
Edit:
Lounge tillgång vid ankomst kommer passa bra för i Zürich anländer jag klockan 19 från Shanghai och flyget till Göteborg går klockan 7 nästa dag.
Tror loungerna i Zürich stänger kl 22:00. Bara Arrival lounge som är öppen till 01:00.

Kunde ändra personalia och bonusprogram via appen utan problem. Nu Senatorstatus inlagd på min *A-award bokad via SAS.

Tack vare detta kunde jag välja tronsäte på Swiss B77W långt innan resan och utan avgifter. Det fanns platser i Stübli båda vägarna!
Ändrade du från ditt EB till Senator i bokningen hos SAS?

Så var 4 legs inbokade för verkligt behov, lite pain jämfört med direkt, men vad gör inte en galning. Dessutom är det ett garanterat LHR-T2-SEN-besök efter alliansbytet.
Nu bara se ifall man hittar nån annan resa man "måste" göra eller ifall det blir en långhelg i nåt Miles&More-land i höst.

Toppen