Senaste nytt

Lufthansa Business vs. SAS Plus till Miami?

Jag hade valt businessclass 8 dagar i veckan. Jag hade dessutom välkomnat anslutningen inrikes (gärna med kort bytestid), det blir ju fin-fin EU-ersättning om man blir (tillräckligt) försenad.

@Canadien Tyvärr blir det med Lufthansa hela vägen, går ej att få in SAS som jag kan få till det iaf via Uniteds bokningssida.

@Budgetresenär 2,5h bytestid i Frankfurt så räknar med att komma fram i tid förutsatt att det inte några stora förseningar just där och då.

Annars kan jag ju alltid välja den lite mer riskfyllda vägen och köra byte i München 1,15h och sedan Frankfurt 45 min innan flighten över till Miami. Känns som upplagt för trubbel. Men då mina föräldrar ska med och jag måste begära assistans för min mamma som ej kan gå långa sträckor så känns det som lite väl jobbigt att utsätta dem för detta med beräkningen att vi nog missar Atlantflygningen och kan inkassera €600 p/p. :eek:
:oops:

Är ofta (alltid?) A380 på Frankfurt-Miami, har åkt den ett par gånger och det är en mycket trevlig businesskabin. Gillar de stora förvaringslådorna längs fönstren. Om ni inte har bråttom av så kan jag rekommendera den bakersta lilla kabinen som är lite mer privat än den stora.

Tycker C på lufthansas A380 är bra! Visst.. Stor som en buss men rymligt. Tycker Lufthansa får orätt mkt skit. De levererar alltid en jämn servicenivå.. Sas är alltid risk för hit eller miss.
Air Canadas lounge i Frankfurt är dessutom väldigt trevlig.

Jag tycker SAS Plus känns som ekonomi gjorde på 90-talet. Det som hänt är att dom har stramat åt den ekonomi-klass som en gång fanns, så mycket, att det fanns plats att sätta in en ny klass motsvarande den gamla.

SAS Plus är en ekonomi produkt och kan inte jämföras med Lufthansa business.

Du får förmodligen bättre (godare) mat i SAS Plus men i övrigt kommer upplevelsen vara bättre i Lufthansa Business.

Haha.. Knappast.. Du får ekonomimat i plus alt väljer du den andra rätten som är lika tråkig. Nej huvudrätten i plus är verkligen inget att hänga i julgran, är alltid samma som ekonomi. Lite bättre förrätt och efterrätt men att det skulle vara sämre än Lufthansa C stämmer helt enkelt inte..

Nej nej...
SAS mat i PLUS kommer inte i närheten av Lufthansa Business.
De 3 sista gångerna med SAS har maten varit oätlig tyvärr och nu var det iof 2 år sedan jag flög LH business men maten var väldigt bra :)

Haha.. Knappast.. Du får ekonomimat i plus alt väljer du den andra rätten som är lika tråkig. Nej huvudrätten i plus är verkligen inget att hänga i julgran, är alltid samma som ekonomi. Lite bättre förrätt och efterrätt men att det skulle vara sämre än Lufthansa C stämmer helt enkelt inte..

Toppen