Senaste nytt

Lounger för SAS efter byte till Skyteam

Gick alldeles utmärkt för någon timme att ta sig in. Bara visade boardingkort och kom in direkt som Skyteam Elite Plus (SAS Guld). Det svåraste var att hitta dit. Rätt ok utbud av mat och dryck ändå och utsikt över flygplanen utanför. Tack för tipset!

Visa bifogad bild 159452
Visa bifogad bild 159454
Visa bifogad bild 159457
Visa bifogad bild 159450Visa bifogad bild 159453
Visa bifogad bild 159451
Det där ser ju riktigt bra ut för att vara tredje part Lounge

Kommer man inte om man ha en SAS Plus Smart biljett CDG-ARL?
Utgår ifrån att du menar ARN (Arlanda) och inte Birkino Faso, men så vitt jag vet är SAS Plus en SAS produkt och flyger man SAS och har korrekt status eller en biljett som ger lounge så kommer man in.

Varför skulle SAS Plus Smart vara undantaget?

Utgår ifrån att du menar ARN (Arlanda) och inte Birkino Faso, men så vitt jag vet är SAS Plus en SAS produkt och flyger man SAS och har korrekt status eller en biljett som ger lounge så kommer man in.

Varför skulle SAS Plus Smart vara undantaget?
Vet att Smart är en billigare variant. Undrade om det hade lite mindre förmåner typ lounge access och det stod ingenting om lounge access när jag tittade på min bokning. Tack för svaret.

1732004695391.png

Gick alldeles utmärkt för någon timme att ta sig in. Bara visade boardingkort och kom in direkt som Skyteam Elite Plus (SAS Guld). Det svåraste var att hitta dit. Rätt ok utbud av mat och dryck ändå och utsikt över flygplanen utanför. Tack för tipset!

Visa bifogad bild 159452
Visa bifogad bild 159454
Visa bifogad bild 159457
Visa bifogad bild 159450Visa bifogad bild 159453
Visa bifogad bild 159451

Sitter här nu, delar åsikterna ovan. Men kommer nog fortsätta flyga AF från CDG till Sverige

Premiär på Frankfurt terminal 2. Klart fräschare byggnad. Väldigt lågt tryck med resenärer, rätt skönt men lite trist.
Air France har lounge. Tillträde för Skyteam och en radda ytterligare exempelvis Finnair och Air Baltic. (Kom som SAS-resenär)

Ganska liten lounge men räckte väl för besöksmängden en måndag eftermiddag/kväll.
Bra utbud av varm och kall mat. Det varma växlade från Croque Monsieur till en gryta fram mot kvällen. Tre olika sorters nöt/snacks blandningar.
En välsorterad sprithylla, gott utbud av tyska och franska viner, Champagne (!) och ett antal olika flasköl. Och lite fransk touch även på läsken.
Väl värd ett besök. Saknar endast goldbären från Lufthansa, men de finns ju ombord för stunden hos SAS ;)

IMG_0630.jpeg

Toppen