Senaste nytt

Lounger för SAS efter byte till Skyteam

Är på "Premium" Plaza lounge här på LHR nu. Kö där man måste skanna en QR-kod, tillhandahålla både epost-adress samt telefonnummer, samt hålla telefonen levande för att komma in (gick på 5-10 min). Blev nekad inträde som EBD i Plus eftersom flyget var mer än 3 timmar i framtiden. Kom tillbaka en timme senare och fick komma in.
Väl inne superfullt, verkligen. Fick ett kort att visa i den bemannade baren som gav mig rätt att få finare alkohol (någon lokalöl istället för den billiga) men ej cocktails. Tallrikar slut så man kan inte ta tilltugg. Jag kan ansluta till wifin men den fungerar inte.

Pricken över i:et är att wifi-lösenordet är "myairportmoment" :-D

Oj - det var inte så bra. Det funkade bra för mig i går typ 16.30 (var på 18.40 till Köpenhamn). Var det connection som gjorde att du hade 3+ timmar på Heathrow? För då tycker jag verkligen inte det är bra att man inte kan komma i loungen även om det er 3+ timmar.

Är på "Premium" Plaza lounge här på LHR nu. Kö där man måste skanna en QR-kod, tillhandahålla både epost-adress samt telefonnummer, samt hålla telefonen levande för att komma in (gick på 5-10 min). Blev nekad inträde som EBD i Plus eftersom flyget var mer än 3 timmar i framtiden. Kom tillbaka en timme senare och fick komma in.
Väl inne superfullt, verkligen. Fick ett kort att visa i den bemannade baren som gav mig rätt att få finare alkohol (någon lokalöl istället för den billiga) men ej cocktails. Tallrikar slut så man kan inte ta tilltugg. Jag kan ansluta till wifin men den fungerar inte.

Pricken över i:et är att wifi-lösenordet är "myairportmoment" :-D
Efter lite ombokningar så hamnade man här istället för Senator, så jag tänkte recensera lite med. Kö på 10 pers som blockerar QR-koden, får den skannad och fyller i informationen. Får SMS med länk till chatt där de fråga status, och får direkt gå förbi kön, där hon kollar boarding pass och statussidan i appen. Inget kort för fin-öl dock, glömsk eller pga resa i Go?

Fullt men finns sittplatser här och där. Inga fönster?
Wifi funkar, 50Mbit/s på Speedtest.
Okej mat, men Pepsi i kylen :/.

På nåt sätt har man lyckats vara ännu mer oinspirerad än Senatorloungen, och lika knökfull.

Får man börja önska terminalbyte nu?

får direkt gå förbi kön, där hon kollar boarding pass och statussidan i appen. Inget kort för fin-öl dock, glömsk eller pga resa i Go?

Samma - jag skulle inte vänta i kön. Resta i Go som EBD och ingen fin-öl för mig, så det är kanske reserverat till de som reser Plus/Business.

Samma - jag skulle inte vänta i kön. Resta i Go som EBD och ingen fin-öl för mig, så det är kanske reserverat till de som reser Plus/Business.
När jag gick så hade de delat upp kön i ”Airline Pre-booked” och ”Credit Card Walk-ups” eller nåt motsvarande. Oklart hur det funkar. Men tanken är väl inte att man behöver stå i kön, utan de meddelar när man får komma in? Dålig information då folk stod där som idioter.

Någon som testat om det funkar att komma in hos Virgin i Washington? SAS hemsida tyder på det, däremot inget hos virgin som gör det.

Någon som testat om det funkar att komma in hos Virgin i Washington? SAS hemsida tyder på det, däremot inget hos virgin som gör det.

Ja. Det är Virgin som gäller i Washington. Inte mycket att skriva hem om. Både den och Air France lounge är rätt små. Var där för någon vecka sen och då var Air France fullt och Virgin skickade iväg alla med Priority pass för att det skulle finnas plats till SAS passagerare.

Observation idag på Malaga, mycket folk i rörelse. Köar överallt trots mellan säsong. Säkert något lov i Europa på avslut. SK1584 till Arlanda om en timme har 18 rader Plus trots höstlov slutade för en vecka sedan. Säkert Plus tyngd på andra SAS flighter kring lunch med.

Kö till loungen sträcker sig till hissen. Vi kommer in med LoungeKey. En SAS pax framför oss i kön nekas. Lite lediga platser inne trots allt men inte mycket.

Om vi nu antar SAS tecknar avtal och att hela vår Plus kärra skulle komma in är det 108 pax mer. Det skulle ta bort vitsen med loungen. Vi bortser från att några ändå kommer in med kort som vi eller några inte skulle besöka loungen. Det balanseras ut av räkna bara en av flera flighter.

Idag är jag faktiskt glad att SAS fortfarande inte erbjuder lounge på leasure destinationer. Det gör vår upplevelse bättre. Jag undrar även om SAS volym gör att Aena faktiskt begär listpris utan rabatt för att hantera sin kapacitet.

Gdansk är ju ingen jättestor destination för SAS men tänkte ändå redogöra för loungetillgången där. KLM/AirFrance använder sig av en 3e-parts lounge (Executive lounge). Denna lounge kan inte användas av SAS. I väntan på mitt SAS-flyg till CPH så sökte jag upp loungen. Jag ställde mig i kö till receptionen. När jag stod där så lät jag blicken scanna av området och då såg jag en liten skylt med SAS loggan och ett rött streck över. Jag läste den finstilta texten under och där kunde man läsa att loungen har inget avtal med SAS och att man därför inte kan ta emot SAS resenärer. Vi är dock välkomna ifall vi skaffar LoungeKey eller PriorityPass.

Gdansk är ju ingen jättestor destination för SAS men tänkte ändå redogöra för loungetillgången där. KLM/AirFrance använder sig av en 3e-parts lounge (Executive lounge). Denna lounge kan inte användas av SAS. I väntan på mitt SAS-flyg till CPH så sökte jag upp loungen. Jag ställde mig i kö till receptionen. När jag stod där så lät jag blicken scanna av området och då såg jag en liten skylt med SAS loggan och ett rött streck över. Jag läste den finstilta texten under och där kunde man läsa att loungen har inget avtal med SAS och att man därför inte kan ta emot SAS resenärer. Vi är dock välkomna ifall vi skaffar LoungeKey eller PriorityPass.
Det är väl så det varit i 8 år nu och inget nytt för skyteam övergången?

Toppen