Skulle vilja ha er input på följande. hittar ingen klockren tråd för detta, hoppas ok;
Flyger in till LHR T3 med Virgin Atlantic Upper Class. Landar 07:15 på morgonen. EBD/Plat/LH Sen. Ska boka anslutningsflyg LHR-ARN och lägga till detta i bokningen.
1. Just nu finns bara anslutningsflyg ca15:30 LHR-CDG (AF), CDG-AMS (KL), AMS-ARN (KL). hemma 22:30. De tidigare anslutningarna går innan min flight landar. Detta skulle innebära massor av tid på LHR. T3 Virgin Revivals lounge; Är det värt det? Måste jag skaffa ETA för att komma in då den ligger landside? Är jag sedan begränsad till T4 för departure lounge? Givet EBD/Plat, är det Plaza Premium lounge som gäller då? Har läst på FL att vissa lyckats ta sig airside vid landning på T3 till Centurion lounge, även om man har connection från annan terminal. Tror ändå att Virgin revivals lounge är bättre, så kanske hellre satsa på det?
2. Alternativet är att lösa en revenuebiljett LHR-ARN på separat biljett med gott om tid emellan. Dilemmat är att jag har en 32kg väska med mig som hade funkat fint att checka hela vägen i fallet 1. ovan (most siginificant carrier Virgin), men mig veterligen går den inte att checka på en köpt biljett med SAS LHR-ARN (trots EBD). Givets att jag ändå tar denna lösning, är det Singapore Airlines lounge T2 som gäller då? Känns lockande och rätt skönt att komma hem i vettig tid och inte ha två extra mellanlandningar efter en lång resa över atlanten.
Ska också lägga till att jag kan avvakta och hoppas på att det dyker upp fler anslutningsflyg, men vouchern går ut vid årsskiftet så där någonstans blir det ridå. Lutar åt alternativ 2 om det går att lösa bagaget på något sätt. Några idéer/tankar kring detta?