Diamond-in-the-ruff
Medlem
Var hittar du aktuell accessdata? Eller är det bara att prompta fram?Lokalt på min PC i Antigravity.
Går nog att enkelt slänga ihop i valfritt AI verktyg (v0/Lovable/Replit/Bolt/Cursor)
Var hittar du aktuell accessdata? Eller är det bara att prompta fram?Lokalt på min PC i Antigravity.
Går nog att enkelt slänga ihop i valfritt AI verktyg (v0/Lovable/Replit/Bolt/Cursor)
Har du tid är det Singapore som gäller utan tvekan. Dock en bit att gå till satelliten där den ligger och framför allt på vägen tillbaka då det inte finns något transportband. Blir jag avsläppt tidigt vid flygplatsen eller det är förseningar tar jag mig alltid tiden att gå dit.Vi flyger hem från London Heathrow Terminal 2 under sportlovet med nya SAS Business, läser mig till på sidan om SAS Lounger att det är två alternativ;
- Lufthansa på Terminal 2A
- Singapore SilverKris på Terminal 2B
Via Amex Platinum och PriorityPass har vi också tillgång till;
- No 1 Lounge
- Plaza Premium
Någon som varit på ovan lounger nyligen och kan tipsa? Så många många val!![]()
Tack @sweflyer för toppentips! Vi kommer ha 4-5 timmar på flygplatsen, så vi gör ett försök på Singapore Loungen.Har du tid är det Singapore som gäller utan tvekan. Dock en bit att gå till satelliten där den ligger och framför allt på vägen tillbaka då det inte finns något transportband. Blir jag avsläppt tidigt vid flygplatsen eller det är förseningar tar jag mig alltid tiden att gå dit.
Från T2A till T2B där Singapore loungen finns, räkna med 10 minuter lugnt travande. Från T2B tillbaka räkna med 15 min från lounge till A26 där SAS oftast brukar stå. Detta pga att rullband bara finns i en riktning. Observera att på väg ut finns rulltrappor, men på väg tillbaka så måste man ta hissen från gate-våningen till våningen där man går tillbaka, och sedan hiss i andra änden för att komma upp till gates i T2A. Kan kännas udda, då få människor gör den svängen men det är helt som det ska.Tack @sweflyer för toppentips! Vi kommer ha 4-5 timmar på flygplatsen, så vi gör ett försök på Singapore Loungen.
Minns du ungefär hur lång tid tar det att gå från Singapore Loungen till Terminalen där SAS brukar avgå ifrån?
Jag har till och mer klockat det där en gång men har glömt. Jag går rätt snabbt så räknar med kanske 10 min. Är ni några stycken så säg 15 då. Tror officiella angivelser jag sett säger 20-25 minuter men då skall man vara rätt seg.Tack @sweflyer för toppentips! Vi kommer ha 4-5 timmar på flygplatsen, så vi gör ett försök på Singapore Loungen.
Minns du ungefär hur lång tid tar det att gå från Singapore Loungen till Terminalen där SAS brukar avgå ifrån?
Brukar inte vara tidsbegränsat om man är i transit.Stort tack @sweflyer och @Jannes! Med slöa tonåringar så räknar vi med 20-25 minuter då.
Får hoppas att vi kommer in om det blir en 4-5 timmar innan avfärd, hittar inget om en max tid (brukar det inte vara 3 timmar?) på "SilverKris Lounge London Heathrow"-sidan hos Singapore Airlines.![]()
@Jannes Vet du möjligtvis vad som gäller om man flyger Heathrow till Arlanda? Är det tidsbegränsat hos SilverKris Lounge då?Brukar inte vara tidsbegränsat om man är i transit.
Oj, ifall ni reser från Heathrow så hade jag nog antagit 3 timmar tyvärr. Värre att sitta på Heathrow utanför loungen då.@Jannes Vet du möjligtvis vad som gäller om man flyger Heathrow till Arlanda? Är det tidsbegränsat hos SilverKris Lounge då?
Med utcheckningen från AirBnB:n redan vid kl 10 och avgång först på sen eftermiddagen tänker vi oss att det är smidigare att åka ut till flygplatsen tidigt än att dra runt med bagage ett par timmar på stan, men kan bli rätt segt om det är strikta tidsgränser på loungerna och vi behöver vänta för att komma in, klurigt!![]()