emj84
Medlem
Hej, Både jag och frun är guld, så kan ta in varsitt barn.Framkommer inte från ditt inlägg, men guld låter dig enbart gästa in en person (varje barn räknas som en person här).
Hej, Både jag och frun är guld, så kan ta in varsitt barn.Framkommer inte från ditt inlägg, men guld låter dig enbart gästa in en person (varje barn räknas som en person här).
I vart fall inte omgående. Jag har en resa i oktober som står som T2. Det finns redan idag icke Star-bolag på T2, så SAS sticker inte ut där.From 1/9 ingår SAS som bekant i Skyteam. Kommer SAS att byta terminal då T2 är en renodlad Star Alliance terminal?
Anko har gått ut och sagt att resenärerna ska inte märka av några skillnader/försämringar i direkt samband med alliansbytet. Att ta bort loungetillgången på vad som kanske är SAS största destination utanför Skandinavien går helt stick i stäv med det. Så, jag tror att det blir någon övergångslösning på T2 från 1 september, men att dagarna med lounge hopping är över om man flyger SAS.Då blir frågan: Ingen lounge på T2 efter alliansbyte?
After bytet till T3 blir det med största sannolikhet Club Aspire, inte Virgin Clubhouse (om man inte då flyger F/C med Virgin el. codeshare).
Ja, det var mer spekulation från min sida för att samla alla på ett ställe. Alternativt flytta Virgin och SAS till T4?Men flyger AF/KLM från T3 idag? Eller menade du mer spekulativt att även de byter över?
Vill man riktigt spekulera så kan man väl kasta in Virgin och Delta i kalkylen också. T3 blir skyteams svar på vad som finns med Star i t5 idag. Osannolikt men hade varit trevligt.Anko har gått ut och sagt att resenärerna ska inte märka av några skillnader/försämringar i direkt samband med alliansbytet. Att ta bort loungetillgången på vad som kanske är SAS största destination utanför Skandinavien går helt stick i stäv med det. Så, jag tror att det blir någon övergångslösning på T2 från 1 september, men att dagarna med lounge hopping är över om man flyger SAS.
Om SAS byter till T3 så tror jag nog att det faktiskt finns underlag för att bygga en AF/KLM/SAS-lounge i terminalen. Speciellt om man på allvar vill konkurrera mot Star och OW med ett JV för passagerare med London som destination/start. Antalet avgångar idag:
AF: 6
KLM: 7
SAS: 16
Totalt: 29 avgångar på ett dygn.