Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

I Panama gick jag till Copa A-lounge inför flighten i C till BOG. Min kompis hade en KLM biljett i ekonomi men är platinum på ST. Blev insläppt med orden ”du har ju platinum så du är välkommen”!
Din vän, som har platinum status hos Germania (IATA-kod ST), blev insläppt i Copas lounge i Panama när han flög KLM i ekonomiklass???
 
  • Gilla
Reactions: pep
Även Air Canada stänger tidigt. Singapore släpper bara in egna passagerare fram till 2030 så vi samlar steg och går tillbaka till Lufthansa som kör fredagstacos :)
Tur det kommer finnas förplägnad ombord på BR68 under natten.
Konstigt jag och sambon kom in runt 15 den 13/4 så för någon dag sen
 

pswe

Medlem
Det måste vara ett tillfälligt fenomen, och under en begränsad tid före 2030 snarare än hela eftermiddagen? Jag hade en AI-avgång 2130 för några veckor sedan och jag blev insläppt i SQ-loungen utan problem vid den här tiden på dagen.
Det är helt klart endast vid vissa tider, igår gick två maskiner till Singapore ganska tätt och då var det stopp. Inga problem att komma in så som utlovat runt 2030.
 

Skyway

Medlem
Fredagstaco och en tysk pilsner i Lufthansa låter ju alla tiders. Några andra härliga tips på lounger Terminal 2 för EBG idag?

Anländer runt 16:00 (noterar detta med tanke på att en del lounger verkar stänga tidigt enligt vissa kommentarer).
 

Jannes

Medlem
Fredagstaco och en tysk pilsner i Lufthansa låter ju alla tiders. Några andra härliga tips på lounger Terminal 2 för EBG idag?

Anländer runt 16:00 (noterar detta med tanke på att en del lounger verkar stänga tidigt enligt vissa kommentarer).
Om du har tid, gå till T2B och testa United först så de stänger 18 flesta dagar. Bemannad bar, bra utsikt ifall de inte dragit ner gardinerna. Stort och luftigt. Sen enligt möjlighet Singapore, Air Canada är högst frivilligt men de har också bemannad bar.
Lufthansa är troligtvis ganska fullt kring sena eftermiddagen, så Singapore/AC kan vara mycket lugnare.
 

GOTBound

Medlem
Jag och kompisen har
Fredagstaco och en tysk pilsner i Lufthansa låter ju alla tiders. Några andra härliga tips på lounger Terminal 2 för EBG idag?

Anländer runt 16:00 (noterar detta med tanke på att en del lounger verkar stänga tidigt enligt vissa kommentarer).
Jag och kompisen T har tillsammans med två amerikaner värmt upp United Club ordentligt nu så det är bara att ta vid när jag och T lämnar om någon timme…

EDIT: idag är det bättre mat hos United än hos Singapore.
 
Last edited:
Toppen