Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

igelkotten

Medlem
Helt rätt! Rullbanorna på ”dit-vägen” underlättar. Dock överraskades jag sist av att hitta en hiss rakt ner från Singapore som sparade tid på hemvägen, som inte var skyltad på ditvägen.
Vilken hiss är det? Rakt ner från Singapore borde ju ta en till en helt annan väg än den vanliga eller? Eller menar du den vanliga hissen alla tar (på andra sidan vid gaterna som ligger rakt över gången från där man går in till AC/SQ)?
 

fcx

Medlem
Flyger BOG-LHR-ARN. Har man tillgång till Lounge i LHR om man flyger från Bogotá med Avianca i Business men flyger vidare med SAS i Economy? (agenten kunde inte boka platser i Plus trots att de fanns tillgängliga..)
Nej, men lägg bud på en uppgradering på SAS-segmentet. Brukar vara rätt överkomligt inom Europa, och har man lång transfertid är det skönt med lounge.
 

Homer

Medlem
United stänger 18:00 enligt skylten, men de släpper inte in någon efter 17:30 och17:45 börjar de tjata om att man ska ge sig iväg.
Nåja 17:30 - 17:55 räckte för en margarita, två tacos och 2 glas champagne, :p (2:a glaset champis var det en servitör som hämtade, "do you want a refill"
egentligen inte men man vill ju vara hövlig)
 

pswe

Medlem
United stänger 18:00 enligt skylten, men de släpper inte in någon efter 17:30 och17:45 börjar de tjata om att man ska ge sig iväg.
Nåja 17:30 - 17:55 räckte för en margarita, två tacos och 2 glas champagne, :p (2:a glaset champis var det en servitör som hämtade, "do you want a refill"
egentligen inte men man vill ju vara hövlig)
Även Air Canada stänger tidigt. Singapore släpper bara in egna passagerare fram till 2030 så vi samlar steg och går tillbaka till Lufthansa som kör fredagstacos :)
Tur det kommer finnas förplägnad ombord på BR68 under natten.
 

lilly k

Medlem
Även Air Canada stänger tidigt. Singapore släpper bara in egna passagerare fram till 2030 så vi samlar steg och går tillbaka till Lufthansa som kör fredagstacos :)
Tur det kommer finnas förplägnad ombord på BR68 under natten.
Va, är detta nytt med Singapore lounge? Jag kom in där i december. Ska prova imorgon em igen!
 

Tomas E

Medlem
Även Air Canada stänger tidigt. Singapore släpper bara in egna passagerare fram till 2030 så vi samlar steg och går tillbaka till Lufthansa som kör fredagstacos :)
Tur det kommer finnas förplägnad ombord på BR68 under natten.

Va, är detta nytt med Singapore lounge? Jag kom in där i december. Ska prova imorgon em igen!
Det måste vara ett tillfälligt fenomen, och under en begränsad tid före 2030 snarare än hela eftermiddagen? Jag hade en AI-avgång 2130 för några veckor sedan och jag blev insläppt i SQ-loungen utan problem vid den här tiden på dagen.
 
På eftermiddagen är det inget problem att komma in i SQ loungen eftersom den då är ganska tom. På kvällen kollas man och det är ofta kö in till lounge. Jag skulle ut och köpa en sak i butiken bredvid loungen men blev direkt insläppt igen eftersom jag redan var godkänd att komma in. Flög med Avianca som ju avgår bara några minuter från loungen. Och apropå lounge i BOG kommer man in - nu vet jag inte om det var min businessbiljett eller A-GOLD som släppte in mig…
I Panama gick jag till Copa A-lounge inför flighten i C till BOG. Min kompis hade en KLM biljett i ekonomi men är platinum på ST. Blev insläppt med orden ”du har ju platinum så du är välkommen”!
 
Toppen