Senaste nytt

Lounge access med barn?

Kricka

Medlem
Det ar just det har som jag tycker ar det absolut samsta med BA, men tittar man mer krasst pa det sa ar ju loungerna pa T5 overfulla nastan jamnt sa kanske inte sa konstigt. Nagon som vet hur de ar pa T3 dar bade clubloungen och GF ar nast intill tomma hela tiden. Tycker det ar trakigt att man ska behova fa GGL innan man kan ha med familjen, club loungerna tycker jag inte ar sa bra da de serverar trakig eller obefintlig mat sa man kommer inte over problemet ens med CE biljetter.

Kanske skulle prova taktiken att lamna barnen i receptionen, men med hur saker ser ut i england numera sa blir det val att agenten ringen den engelska socialen sa har man inga barn alls sen.....

Problem solved !? Nej, skämt åsido så stör det även mig att man inte får ta med barnet/barnen
in i BA:s lounger på samma sätt som hos SK och LH.

MarcusC

Medlem
Tycker absolut man ska få ha möjlighet ha barn med i lounge, men givetvis under "uppsikt". Lekrum är helt klart en stor fördel. Samt engagerad personal. Var i Bangkok för ett par veckor och helt fantastisk Thai personal i Loungen som hjälpte till med diverse och visade deras lilla men oerhört uppskattade lekrum. Jag vill påstå att de allra flesta barn i lounger jag sett alltid uppfört sig också. Helt klart fler lekrum dock. Lekrummet i gamla SAS London lounge var onekligen ett av de bästa.
SAS lekrum på Kastrup är ok, men känns lite eftersatt.

Pho

Medlem
När det gäller barn så kan jag tycka att det är rimligt att en förälder kan ta med dem in, men när upphör barn att vara barn (ja jag vet att man alltid fortsätter att vara sina förälders barn hela livet)? Är det rimligt att familj med 3 barn i 20-30 års åldern får komma in också och vad är skillnaden i det läget på att man skulle få ta med hela kompisgänget?

Kricka

Medlem
När det gäller barn så kan jag tycka att det är rimligt att en förälder kan ta med dem in, men när upphör barn att vara barn (ja jag vet att man alltid fortsätter att vara sina förälders barn hela livet)? Är det rimligt att familj med 3 barn i 20-30 års åldern får komma in också och vad är skillnaden i det läget på att man skulle få ta med hela kompisgänget?

Enkelt att sätta en åldersgräns som t.ex. 18 år..?

Totopez

Medlem
Det är ju enorm skillnad på barn och barn, och man skulle önska att fler föräldrar kunde se sina egna barns brister i uppförande, ljudvolym etc. Mina barn som är 14 och 9 är väldigt lugna och skötsamma och funkar bra i loungen. Krävs inga lekrum eller så, wi-fi och snacks räcker långt...
Mina grannbarn som far omkring som skållade illrar på tunnelbanan skulle jag gladeligen bära ut ur en lounge om det krävdes. Men man kanske blir blind för sina egna barns tillkortakommanden (bedövad) och bara ser andras?

toer00

Medlem
Kan man inte byta gäster...?

Jag (har EBG) och min fru kommer att åka med SAS i business till LAXi sommar och vidare till Hawaii med
United First. (5 timmars transfer). Eftersom man numera får tillgång till hela flygplatsen oavsett vilken terminal avgående flyg går från, tänkte vi tiibringa några timmar i Stalr Alliance loungen på TBIT för att sedan ta oss airside till T8.

Men vi åker inte ensamma, vi har en annan familj med oss, 2 vx och 2 barn (16 och 13) som åker economy hela vägen. Nu tänkte vi gästa in dem så att de i alla fall kan fräscha upp sig innan vi åker vidare. Om jag har läst accesspolicyn rätt så kan man om man åker Domestic First gästa in 1 person.. dvs 2 totalt, men nu är dom 4...

Så nu är min fråga, kan man byta gäster efter typ halva tiden? Först mor och dotter sedan far och son?

Bryant

Medlem
Alla ungar här på BC verkar vara så otroligt lugna och snälla. Det är alltid andras barn ;).

Hur gör ni?

Mitt eget är otroligt snällt men från ingenstans kan det helt plötsligt bli gråt och tandagnisslan från ingenstans, hon bryr sig tyvärr inte ett dugg om det är ombord i first, på ICA, loungen eller på gatan.

Jag har sökt hjälp hos flera olika instanser men den enda diagnosen alla experter kommer med är "hon är ett barn"

mha321

Medlem

Jag (har EBG) och min fru kommer att åka med SAS i business till LAXi sommar och vidare till Hawaii med
United First. (5 timmars transfer). Eftersom man numera får tillgång till hela flygplatsen oavsett vilken terminal avgående flyg går från, tänkte vi tiibringa några timmar i Stalr Alliance loungen på TBIT för att sedan ta oss airside till T8.

Men vi åker inte ensamma, vi har en annan familj med oss, 2 vx och 2 barn (16 och 13) som åker economy hela vägen. Nu tänkte vi gästa in dem så att de i alla fall kan fräscha upp sig innan vi åker vidare. Om jag har läst accesspolicyn rätt så kan man om man åker Domestic First gästa in 1 person.. dvs 2 totalt, men nu är dom 4...

Så nu är min fråga, kan man byta gäster efter typ halva tiden? Först mor och dotter sedan far och son?

Det tror ja knappast man får, och gör du det direkt lär de säga nej. Däremot kan du ju byta loungen mitt i och då gästa in i den istället. Eller chansa på att gå ut och komma tillbaks en timme senare med de andra - det går nog bättre än att göra det direkt.

palmen

Moderator

Får man verkligen gästa någon om man flyger i domestic First? Trodde bara gästning gällde om man var Star alliance gold. Det ska inte gå att byta gäster i halvtid och låta någon annan komma in. De scannar ditt boarding pass och även den du gästar, försöker du göra om proceduren med någon annans boardingkort lär det lysa rött. Ni kan ju alltid försöka betala för 2 gäster eller höra om någon annan kan gästa in, det är nog större chans.

toer00

Medlem
Får man verkligen gästa någon om man flyger i domestic First? Trodde bara gästning gällde om man var Star alliance gold. Det ska inte gå att byta gäster i halvtid och låta någon annan komma in. De scannar ditt boarding pass och även den du gästar, försöker du göra om proceduren med någon annans boardingkort lär det lysa rött. Ni kan ju alltid försöka betala för 2 gäster eller höra om någon annan kan gästa in, det är nog större chans.

Ja det där med Domstic First i USA kan vara knepigt... o_O
Kan någon frekvent LAX resenär förtydliga Star Alliance Loungens Access Policy

Lounge Access Policy - Star Alliance - Star Alliance

Där står det bl.a.

DOMESTIC FIRST CLASS CUSTOMERS
Some member airlines offer lounge access if you are travelling in Domestic First Class although restrictions apply for Domestic First Class passengers travelling with United Airlines in the USA. You will need to show your boarding pass in Domestic First Class for a Star Alliance member airline operated flight departing from the local airport. You are entitled to a maximum of one guest.

Hur skall man tolka "restrictions" - restriktioner eller totalt otillåtet...??

Men detta torde väl vara glasklart...

STAR ALLIANCE GOLD CUSTOMERS TRAVELLING IN ANY CLASS
As a Star Alliance Gold customer, you have access to any member airline lounge that displays the Star Alliance Gold logo. You will need to present your boarding pass for a Star Alliance flight departing from the local airport. If your boarding pass does not carry the Star Alliance Gold indicator, you will need also to show your valid Star Alliance Gold card. You are entitled to a maximum of one guest.

Dvs i värsta fall så kan jag inte utnyttja det faktum att jag åker Domestic First med UA utan måste ta mig in med mitt EBG och då är det bara 1 gäst (dvs min fru...;)) resterande 4 fall får jag försöka hitta några som kan gästa in dessa via FlyerTalk alt. säga sorry "ni får klara er själv i några timmar"... :D. Alt få jag gå in och ut 4 ggr med separata gäster, ty mig veterligen så checkar man bara in inte ut ur en lounge.

För inte kan det väl vara så lätt att jag ut 4 gg så måste jag checka in 4 ggr och då gäller väl gäst regeln vid varje enskilt tillfälle..:cool:o_O
Men då kasnke man bryter mot någon amerikansk lag och det vill man inte göra... :eek:...

Toppen