Får man verkligen gästa någon om man flyger i domestic First? Trodde bara gästning gällde om man var Star alliance gold. Det ska inte gå att byta gäster i halvtid och låta någon annan komma in. De scannar ditt boarding pass och även den du gästar, försöker du göra om proceduren med någon annans boardingkort lär det lysa rött. Ni kan ju alltid försöka betala för 2 gäster eller höra om någon annan kan gästa in, det är nog större chans.
Ja det där med Domstic First i USA kan vara knepigt...
Kan någon frekvent LAX resenär förtydliga Star Alliance Loungens Access Policy
Lounge Access Policy - Star Alliance - Star Alliance
Där står det bl.a.
DOMESTIC FIRST CLASS CUSTOMERS
Some member airlines offer lounge access if you are travelling in Domestic First Class
although restrictions apply for Domestic First Class passengers travelling with United Airlines in the USA. You will need to show your boarding pass in Domestic First Class for a Star Alliance member airline operated flight departing from the local airport. You are entitled to a maximum of one guest.
Hur skall man tolka "
restrictions" - restriktioner eller totalt otillåtet...??
Men detta torde väl vara glasklart...
STAR ALLIANCE GOLD CUSTOMERS TRAVELLING IN ANY CLASS
As a Star Alliance Gold customer, you have access to any member airline lounge that displays the Star Alliance Gold logo. You will need to present your boarding pass for a Star Alliance flight departing from the local airport. If your boarding pass does not carry the Star Alliance Gold indicator, you will need also to show your valid Star Alliance Gold card. You are entitled to a maximum of one guest.
Dvs i värsta fall så kan jag inte utnyttja det faktum att jag åker Domestic First med UA utan måste ta mig in med mitt EBG och då är det bara 1 gäst (dvs min fru...
) resterande 4 fall får jag försöka hitta några som kan gästa in dessa via FlyerTalk alt. säga sorry "ni får klara er själv i några timmar"...
. Alt få jag gå in och ut 4 ggr med separata gäster, ty mig veterligen så checkar man bara in inte ut ur en lounge.
För inte kan det väl vara så lätt att jag ut 4 gg så måste jag checka in 4 ggr och då gäller väl gäst regeln vid varje enskilt tillfälle..
Men då kasnke man bryter mot någon amerikansk lag och det vill man inte göra...
...