Senaste nytt

Lounge access med barn?

trekker

Medlem
Personligen tycker jag det ar daligt om man som guldkortsinnehavare inte far ta med sig sin familj in i loungen. Det handlar ju oftast inte om fler an en eller tva resor per ar samtidigt som man reser betydligt mer for att fa kortet. Jag har aldrig blivit nekad att ta med familjen (fru + 2 barn 5 ar gamla), men det var problem i Manchester T1 Aspire med mitt EBG da de egentligen inte skulle lata oss komma in, men de lat oss komma in pga att det var ett SK Gold och inget annat * gold. De hade tydligen ingen bra relation till nagot eller nagra andra star alliance bolag (de sa inte vilka).
 

AABack2ARN

Medlem
Många bolag verkar låta hela familjen komma med på ett statuskort i sina egna lounger. Men det är ingen alliansförmån och jag är mycket tveksam till att det skall vara så.
 

trekker

Medlem
Jag tycker helt klart att barn borde slappas in med foraldrar med guldkort, det ar roligare att se glada barn (ej olydiga) an kostymgubbar som pratar i telefon. Lougerna borde dock ha lekrum sa att barnen kan roa sig samtidigt som foraldrar kan varva ner med nagot gott att dricka (SAS ni ar usla har). Jag tror jag flygit ca 130 legs blandat mellan star alliance och one world sedan maj och jag har haft med familjen pa 2 legs, sa sarskilt ofta ar det inte man har med barnen....
 

Kimmen00

Medlem
Har inte vart med familjen i annat än SAS Lounger i ARN, CPH, EWR och ORD då vi ofta semestrar i USA.. men lär bli dags att testa i sommar hur det kommer fungera på andra star alliance-lounger.. CPHs barndel är för övrigt mkt uppskattat (riktigt bra) och ungarna har vart där flera ggr och ser verkligen fram mot "louuuungen" :) (Arlandas "barndel" därmot är ett skämt!).
Och håller med, barn i lounge är ju helt OK, så länge de ej lever rövare såklart.
 

Börnen

Medlem
Klart barnen ska få vara med sina föräldrar i loungen. Att föräldrar har guldkort beror ju på att dom är borta från barnen mycket och då är det ju bra om dom kan få vara tillsammans på semestern. Som sagt är ju barnen med på en bråkdel av guldkortsinnehavarens flighter och oftast på tider då det inte är så hårt tryck i loungen
 

bossefin

Medlem
Just av det här skälet tycker jag det är en stor försämring att SAS Loungen på Heathrow försvunnit. Har barn som nu är 12 o 16 och har rest en del med dem. Vid längre connections med trötta barn är det väldigt skönt att kunna gå till en lounge, få fungerande wifi, läsk och snacks utan att bli ruinerad och få lite lugnt (och barnen får naturligtvis se till att hålla sig lugna). Borde man inte på vissa strategiska hubs kunna lösa det genom att SAS tecknade avtal med någon *A lounge/carrier att samma villkor som för SAS Lounge gäller?
 

Senator

Moderator
Även som barnlös tycker jag det är naturligt att en familj kan besöka tillsammans med kortinnehavare. Det vill säga partner + barn. Här upplever jag SAS och Lufthansa som väldigt flexibla gällande egna kunder, egna lounger och egna avgångar. Marginalkostnaden blir rätt låg.

Däremot kan det vara svårare att få detta ihop genom ett helt nätverk av allianser och tredjepartslounger där flygbolaget måste betala för varje besök. Det kan bli rätt svårt och dyrt.

Tyvärr tycker jag BA är rätt oflexibla i sitt bemötande.. +1 gäller i alla lägen. Så antigen partner eller ett barn ;)
 
  • Gilla
Reactions: PG

trekker

Medlem
Tyvärr tycker jag BA är rätt oflexibla i sitt bemötande.. +1 gäller i alla lägen. Så antigen partner eller ett barn ;)

Det ar just det har som jag tycker ar det absolut samsta med BA, men tittar man mer krasst pa det sa ar ju loungerna pa T5 overfulla nastan jamnt sa kanske inte sa konstigt. Nagon som vet hur de ar pa T3 dar bade clubloungen och GF ar nast intill tomma hela tiden. Tycker det ar trakigt att man ska behova fa GGL innan man kan ha med familjen, club loungerna tycker jag inte ar sa bra da de serverar trakig eller obefintlig mat sa man kommer inte over problemet ens med CE biljetter.

Kanske skulle prova taktiken att lamna barnen i receptionen, men med hur saker ser ut i england numera sa blir det val att agenten ringen den engelska socialen sa har man inga barn alls sen.....
 
Jeg synes det er glimrende at man som EuroBonus Gold eller derover kan medbringe familien i SAS egne faciliteter, dette koncept kunne med fordel også indføres hos mange andre selskaber.

At hele familien skal have adgang til en partnerlounge på ét guldkort (uanset alliance) synes jeg faktisk ikke er rimeligt. Hvis man synes en lounge er så vigtig, så er jeg sikker på at man godt kan prioritere at købe en business eller first billet.
 
Toppen