Senaste nytt

Logga in på SAS går inte?

Ja, nu kommer jag inte in alls (gateway timeout) så kanske är det något på gång från deras sida
Samma här. . Jag vet att jag kan ringa och boka min resa via telefon men samtidigt vill inte jag uppta köplats. Jag kan tänka mig att det är många som har brådskande ärende och ringer för ombokningar just nu. Jag får vänta lite med mina bokningar då
 

Aladppu

Medlem
Samma här. . Jag vet att jag kan ringa och boka min resa via telefon men samtidigt vill inte jag uppta köplats. Jag kan tänka mig att det är många som har brådskande ärende och ringer för ombokningar just nu. Jag får vänta lite med mina bokningar då

Ja, samtidigt vill man ju hitta tillgänglighet på sidan innan man ringer in. Och t.ex.Awardhacks *A-sökning ligger ju också nere för det är väl säkerligen kopplat till SAS *A-databas på något sätt.

Eller hur hittar du tillgänglighet?
 

Aladppu

Medlem
Awardhacks/awardfares är ju bara metasökningar, robotar som anropar respektive flygbolags webbsidor (API). Så att ringa in är enda sättet att veta vad SAS kan boka om sökmotorn ligger nere.
Så det du säger är att ringa in är enda sättet att veta vad SAS kan boka? M.t.p. att sökmotorn i princip alltid buggar
 
Ja, samtidigt vill man ju hitta tillgänglighet på sidan innan man ringer in. Och t.ex.Awardhacks *A-sökning ligger ju också nere för det är väl säkerligen kopplat till SAS *A-databas på något sätt.

Eller hur hittar du tillgänglighet?
För flera år sedan sökte jag på aeroplan (Air Canada) eller United. Men på United är det bara de ”saver” platserna som är oftast tillgängliga för oss med EuroBonus. Annars är det bara att ringa SAS och fråga.
 

Mikael S

Medlem
"
På grund av tekniska problem strular SAS hemsida just nu.

– Den ligger inte nere hela tiden. Den går upp och ner och vi försöker stabilisera den. Vi jobbar för att lösa problemet så fort som möjligt, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS. "
 
Toppen