Senaste nytt

Livetråd för Invigningsresa till BC.se loungehörnor

Tack för en kanondag! Så precis att avgången efter våran 18:10 från CPH mot stockholm var SAS A319 med retro livery, hade varit kul att åka ;)

Men de har varit en kanondag och jätteroligt att träffa nytt folk :) På återseende!

Det verkar som ingen har nämnt det här.

Flighten från Köpenhamn mot Stockholm var fullbokad.
Jonas C ställde sig som volontär att ta nästa flyg och få 400 EUR voucher som ersättning. Vi sa hejdå till honom men några minuter senare kom han in i planet och satte i den platsen han var bokad.
I Economy Extra rådde kaos, det var en ren tile puzzle, flytta A till B, B till C, C till D osv. Sakoz var nära att bli nedgraderad till Economy.
Jag förstår inte det hela. Det är endå så kort flygning och stoltypen är exakt samma både i Economy och i Economy Extra. Hade det inte varit enklare att flytta Economy Extra skylten framåt?

SAS Economy Extra label.jpg

Det var också konstigt att personalen försökte att flytta EBG (Sakoz) till Economy istället att flytta en EBB eller non-status passagerare.

Tack alla för en kul dag. Fick en flaska NF på sista flighten när jag bad om bubbel - den togs med som present hem till hustrun. Tack SAS! :)

Hemma i soffan igen! Av med kostymen och fram med den stora rosa påsen från Victorias Secret som inhandlades på CPH Taxfree. Alltid populärt att resa bort (och komma hem) när man har med något fint till frun :)

Vilken ovanlig dag det blev - inget man glömmer i första taget.

Jättestort tack till alla som varit med och gjort detta möjligt. Traveller som tog initiativet med SAS ledning har gjort ett grymt jobb - SAS har satsat rejält på detta koncept. Agehall som skött restaurangbokningar och som i sista sekunden kunde ta fram namnskyltar och bordsskyltar när tryckeriet sjabblat med beställningen. Vår fotograf Jonas C som tagit massor av bilder.

På Nisse-terminalen o väntar på bussen hem. Det har varit en oförglömlig dag som har gett minnen för livet!
När vi skulle boarda flyget mot Got visade det sig att gateagenten kände till om våra flygningar idag och om vi inte skulle till Stockholm :)
Väl ombord var besättningen facinerad av Sas-taggarna. Tydligen var mina en ny version som de inte sett tidigare!

Passande suddig bild efter allt bubbel :)

Suddig!? Du har bara fel alkoholfilter påslaget. Den är knivskarp hos mig... ;)

Såå berätta nåt skoj för oss som inte vart med nu då? Vilken lounge var / är bäst?
Några andra nyheter från SAS
Ombordservicen,.. Nåt extra till BC.se resenärer?

Bäst var ju givetvis ARN. Bästa flight var nog CPH-ARN. Proppfull kärra men vi hade skoj med besättningen och delade ut lite taggar och värvade medlemmar.

Vi splittrades ju lite på ARN. Alla var ganska trötta och när det var fullsmockat på Radisson Skybar så orkade vi inte leta vidare.

På Nisse-terminalen o väntar på bussen hem. Det har varit en oförglömlig dag som har gett minnen för livet!
När vi skulle boarda flyget mot Got visade det sig att gateagenten kände till om våra flygningar idag och om vi inte skulle till Stockholm :)
Väl ombord var besättningen facinerad av Sas-taggarna. Tydligen var mina en ny version som de inte sett tidigare!

På Stockholmsflyget (CPH->ARN) hade vi samma flygvärd ombord som på Stockholm->Oslo idag. Det var hans fjärde flight på dagen.

Toppen