Senaste nytt

Liverapportering MysteryTrip med destination blåkulla

CPH-FRA-IAD-(sov en natt)-LAX/SFO-(sov en natt)-HNL/OGG (och tillbaka) skulle stämma in ungefärligen på avståndet.

Om allt verkligen är bokat med Eurobonus-poäng så borde minst ett leg vara med US (bokat innan de bytte allians, då det ska flygas med två olika allianser). Övriga bolag borde vara SK+LH+UA+??. Kanske åka via Kanada på vägen hem, eller Swiss istället för Lufthansa.
Raden med bonusprogram verkar ju dock ha försvunnit från första inlägget, så om det är bokat med mer än ett bonusprogram så kan det ju givetvis innehålla andra bolag också.

Ett annat alternativ är väl att svänga söderut mot Sydamerika från IAD istället.

Washington borde vara destinationen med tanke på långa trollkarlar (Washington Wizards) och att Pierre "Peter" Charles L'Enfant var mannen som låg bakom gatunätet i Washington D.C.

Lite info, det är inte längre bara EuroBonus som är använt.
Mycket riktigt var det långa basketspelare jag tänkte på och jag åkte dit i SAS Business OTup plus poäng vid gate.
Nu lämnade jag senators i IAD för att ta sikte på en annan senator och ledtråden från gästboken har även bäring på denna destination.
Mycket underhållande att läsa era gissningar.

Lite info, det är inte längre bara EuroBonus som är använt.
Mycket riktigt var det långa basketspelare jag tänkte på och jag åkte dit i SAS Business OTup plus poäng vid gate.
Nu lämnade jag senators i IAD för att ta sikte på en annan senator och ledtråden från gästboken har även bäring på denna destination.
Mycket underhållande att läsa era gissningar.

Så vad vinner jag ?;) Jag nöjer mig med , vad skall vi säja 100.000 poäng och valfri champagne ? :rolleyes:

Tror inte jumbooze låter oss komma undan så lätt att det skulle vara Ottawa som är nästa destination...

Jag klurade lite på New York då Pierre Charles L'Enfant har lite kopplingar dit, men misstänker att "senator" har med Lufthansa att göra. Den enda andra kopplingen jag kan göra mellan NY och Washington med dessa ledtrådar är Hillary Clinton som var ledamot för USA:s senat från NY.

Spännande att se var detta tar oss!

Toppen