Detta hände mig i MUC, rolig känsla.Detta är ULTIMATE PRIORITY BOARDING!![]()
Detta hände mig i MUC, rolig känsla.
Men tog du ingen selfie på dig & A6 med bussen i bakgrunden?
Vilken bra ide, en F lounge-hoppar resa. Var som sagt i FCL ZRH och FCT FRA förra veckan och längtar redan tillbaka, så detta blir nog både njutbart och plågsamt att läsa.![]()
Incheckat o klar! Nu sitter vi i First Class loungen i München.
@FF#1 vad tyckte du om FCL i Zürich?
Någon som har varit i FCL både i ZRH och MUC och kan tipsa om vad som är mest värt ett besök?
Sitter och väljer mellan två routings hem från FRA efter att jag ankommit med LH F där, antingen via MUC eller via ZRH.
Den uppenbara fördelen med MUC är ju att man kan få en till gummianka.Nackdelen med denna routing är att jag måste ta ett extra stopp i Berlin på väg från MUC och det är ju mindre spännande.
Det roliga med ZRH vore väl att få testa en Swiss F-lounge också, men av vad jag lyckats läsa online så är folk mindre imponerade av denna. Denna routing gör att man slipper bytet i Berlin på vägen hem, och innebär också 2 timmar mer i FCT (8h istället för 6h).
FCL i MUC är definitivt bättre, men sedan kan ju valet som sagt bero på andra parametrar.@FF#1 vad tyckte du om FCL i Zürich?
Någon som har varit i FCL både i ZRH och MUC och kan tipsa om vad som är mest värt ett besök?
Sitter och väljer mellan två routings hem från FRA efter att jag ankommit med LH F där, antingen via MUC eller via ZRH.
Den uppenbara fördelen med MUC är ju att man kan få en till gummianka.Nackdelen med denna routing är att jag måste ta ett extra stopp i Berlin på väg från MUC och det är ju mindre spännande.
Det roliga med ZRH vore väl att få testa en Swiss F-lounge också, men av vad jag lyckats läsa online så är folk mindre imponerade av denna. Denna routing gör att man slipper bytet i Berlin på vägen hem, och innebär också 2 timmar mer i FCT (8h istället för 6h).
FCL i MUC är definitivt bättre, men sedan kan ju valet som sagt bero på andra parametrar.
Låt mig säga så här efter att prövat alla Lufthansas F lounger så i dryckesväg mot Frankfurt och München är skillnaden följande.
Det finns galet mycket mer Whisky och fler val av champagne i Frankfurts lounger och i Terminalen. Dock är de inga dyra champagner som serveras i Frankfurt medans det i München serveras Pommery cuvée louise 2002.
Något jag skulle vilja påpeka är bättre i München är loungens uppbyggnad. Flygplatsen är ju uppdelad i två sektioner Schengen och non-schengen. Loungen har alltså en ingång från båda vägarna och en liten lucka med en passkontrollant i inne i loungen. Du kan alltså komma in i loungen från non-schengen precis som i vilken lounge som helst och bara gå rakt in, lämna pass och sen äta middag. När du ska gå får du tillbaka ditt pass och nytt boardingpass och går ut i Schengen området!