Senaste nytt

Liverapport!! Lufthansa First Class Lounge & First Class Terminal Tour 2015

Inte alls avis...... Själv kör jag St Regis Abu Dhabi.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 233
Austrian bjöd på en trevlig flygning med bra service. Lite negativt var stolarnas utformning!! Det gick inte att dra upp armstödet hela vägen, det var tjocka lädersäten så de blev väldigt fort varmt på ryggen.

Maten är komponerad av DO&CO och de var riktigt bra mat. En mör pannbiff som serverades med sallad ooch dressing till. En affelstrudel som avslutning på detta o något glas vit vin slank ner i strupen.

image.jpg image.jpg

Detta hände mig i MUC, rolig känsla.
Men tog du ingen selfie på dig & A6 med bussen i bakgrunden?

Nej tyvärr inte.... Alltså jag har tagit så många bilder ändå och de räckte bara att kolla bort mot bussen för att få den där känslan VIP..... Jag skojade med pursern ombord och sa att de ända som fattades nu var att dom skulle stängt dörren och kört iväg planet.

Ska börja skriva lite Reviews i Loungesektionen på BC idag.

Vilken bra ide, en F lounge-hoppar resa. Var som sagt i FCL ZRH och FCT FRA förra veckan och längtar redan tillbaka, så detta blir nog både njutbart och plågsamt att läsa. :)

Incheckat o klar! Nu sitter vi i First Class loungen i München.

@FF#1 vad tyckte du om FCL i Zürich?
Någon som har varit i FCL både i ZRH och MUC och kan tipsa om vad som är mest värt ett besök?
Sitter och väljer mellan två routings hem från FRA efter att jag ankommit med LH F där, antingen via MUC eller via ZRH.

Den uppenbara fördelen med MUC är ju att man kan få en till gummianka. :) Nackdelen med denna routing är att jag måste ta ett extra stopp i Berlin på väg från MUC och det är ju mindre spännande.

Det roliga med ZRH vore väl att få testa en Swiss F-lounge också, men av vad jag lyckats läsa online så är folk mindre imponerade av denna. Denna routing gör att man slipper bytet i Berlin på vägen hem, och innebär också 2 timmar mer i FCT (8h istället för 6h).

Någon som har varit i FCL både i ZRH och MUC och kan tipsa om vad som är mest värt ett besök?
Sitter och väljer mellan två routings hem från FRA efter att jag ankommit med LH F där, antingen via MUC eller via ZRH.

Den uppenbara fördelen med MUC är ju att man kan få en till gummianka. :) Nackdelen med denna routing är att jag måste ta ett extra stopp i Berlin på väg från MUC och det är ju mindre spännande.

Det roliga med ZRH vore väl att få testa en Swiss F-lounge också, men av vad jag lyckats läsa online så är folk mindre imponerade av denna. Denna routing gör att man slipper bytet i Berlin på vägen hem, och innebär också 2 timmar mer i FCT (8h istället för 6h).

FCL i Zürich är trevligt men inte alls i klass med FCT I Frankfurt på något sätt. Inte lite mycket att välja på, inte lika fina champagner eller whiskys men god mat och en ljus och trevlig atmosfär. Inga badankor där heller heller.

FCL i MUC är definitivt bättre, men sedan kan ju valet som sagt bero på andra parametrar.

FCL i MUC är definitivt bättre, men sedan kan ju valet som sagt bero på andra parametrar.

Låt mig säga så här efter att prövat alla Lufthansas F lounger så i dryckesväg mot Frankfurt och München är skillnaden följande.

Det finns galet mycket mer Whisky och fler val av champagne i Frankfurts lounger och i Terminalen. Dock är de inga dyra champagner som serveras i Frankfurt medans det i München serveras Pommery cuvée louise 2002.

Något jag skulle vilja påpeka är bättre i München är loungens uppbyggnad. Flygplatsen är ju uppdelad i två sektioner Schengen och non-schengen. Loungen har alltså en ingång från båda vägarna och en liten lucka med en passkontrollant i inne i loungen. Du kan alltså komma in i loungen från non-schengen precis som i vilken lounge som helst och bara gå rakt in, lämna pass och sen äta middag. När du ska gå får du tillbaka ditt pass och nytt boardingpass och går ut i Schengen området!

Låt mig säga så här efter att prövat alla Lufthansas F lounger så i dryckesväg mot Frankfurt och München är skillnaden följande.

Det finns galet mycket mer Whisky och fler val av champagne i Frankfurts lounger och i Terminalen. Dock är de inga dyra champagner som serveras i Frankfurt medans det i München serveras Pommery cuvée louise 2002.

Något jag skulle vilja påpeka är bättre i München är loungens uppbyggnad. Flygplatsen är ju uppdelad i två sektioner Schengen och non-schengen. Loungen har alltså en ingång från båda vägarna och en liten lucka med en passkontrollant i inne i loungen. Du kan alltså komma in i loungen från non-schengen precis som i vilken lounge som helst och bara gå rakt in, lämna pass och sen äta middag. När du ska gå får du tillbaka ditt pass och nytt boardingpass och går ut i Schengen området!

Det verkar som att du har haft en härlig helg. Tack för den värdefulla infon, det är sånt här som är bra att känna till när man planerar en F resa.
Tror att en del av skillnaden beror på att München är en nyare och i allmänhet en mer välplanerad flygplats med bra flöden.

Toppen