Detta hände mig i MUC, rolig känsla.simon_says91 skrev:Detta ärULTIMATE PRIORITY BOARDING! Klicka för att utvidga...
jumbooze skrev:Detta hände mig i MUC, rolig känsla.Men tog du ingen selfie på dig & A6 med bussen i bakgrunden?Klicka för att utvidga...
FF#1 skrev:Vilken bra ide, en F lounge-hoppar resa. Var som sagt i FCL ZRH och FCT FRA förra veckan och längtar redan tillbaka, så detta blir nog både njutbart och plågsamt att läsa.Klicka för att utvidga...
simon_says91 skrev:Incheckat o klar! Nu sitter vi i First Class loungen i München.Klicka för att utvidga...
Thornado skrev:@FF#1vad tyckte du om FCL i Zürich?Någon som har varit i FCL både i ZRH och MUC och kan tipsa om vad som är mest värt ett besök?Sitter och väljer mellan två routings hem från FRA efter att jag ankommit med LH F där, antingen via MUC eller via ZRH.Den uppenbara fördelen med MUC är ju att man kan få en till gummianka.Nackdelen med denna routing är att jag måste ta ett extra stopp i Berlin på väg från MUC och det är ju mindre spännande.Det roliga med ZRH vore väl att få testa en Swiss F-lounge också, men av vad jag lyckats läsa online så är folk mindre imponerade av denna. Denna routing gör att man slipper bytet i Berlin på vägen hem, och innebär också 2 timmar mer i FCT (8h istället för 6h).Klicka för att utvidga...
FCL i MUC är definitivt bättre, men sedan kan ju valet som sagt bero på andra parametrar.Thornado skrev:@FF#1vad tyckte du om FCL i Zürich?Någon som har varit i FCL både i ZRH och MUC och kan tipsa om vad som är mest värt ett besök?Sitter och väljer mellan två routings hem från FRA efter att jag ankommit med LH F där, antingen via MUC eller via ZRH.Den uppenbara fördelen med MUC är ju att man kan få en till gummianka.Nackdelen med denna routing är att jag måste ta ett extra stopp i Berlin på väg från MUC och det är ju mindre spännande.Det roliga med ZRH vore väl att få testa en Swiss F-lounge också, men av vad jag lyckats läsa online så är folk mindre imponerade av denna. Denna routing gör att man slipper bytet i Berlin på vägen hem, och innebär också 2 timmar mer i FCT (8h istället för 6h).Klicka för att utvidga...
flum skrev:FCL i MUC är definitivt bättre, men sedan kan ju valet som sagt bero på andra parametrar.Klicka för att utvidga...
simon_says91 skrev:Låt mig säga så här efter att prövat alla Lufthansas F lounger så i dryckesväg mot Frankfurt och München är skillnaden följande.Det finns galet mycket mer Whisky och fler val av champagne i Frankfurts lounger och i Terminalen. Dock är de inga dyra champagner som serveras i Frankfurt medans det i München serveras Pommery cuvée louise 2002.Något jag skulle vilja påpeka är bättre i München är loungens uppbyggnad. Flygplatsen är ju uppdelad i två sektioner Schengen och non-schengen. Loungen har alltså en ingång från båda vägarna och en liten lucka med en passkontrollant i inne i loungen. Du kan alltså komma in i loungen från non-schengen precis som i vilken lounge som helst och bara gå rakt in, lämna pass och sen äta middag. När du ska gå får du tillbaka ditt pass och nytt boardingpass och går ut i Schengen området!Klicka för att utvidga...
Det enda som ZRH hade bättre var toalettartiklar i duschen, annars så vinner MUC på alla punkter i min bokThornado skrev:Någon som har varit i FCL både i ZRH och MUC och kan tipsa om vad som är mest värt ett besök?Klicka för att utvidga...
simon_says91 skrev:Hemskt ledsen att de dröjde men behövde lite sömn.(...)Detta ärULTIMATE PRIORITY BOARDING! Klicka för att utvidga...