Senaste nytt

Liverapport!! Lufthansa First Class Lounge & First Class Terminal Tour 2015

Hela familjen samlad!

image.jpg

Nu landat i Wien!

En trevlig flygning med Lufthansa Business ombord på en A320-200. Serverades ankbröst till middag ombord och en mycket trevlig carservice till planet i Frankfurt med en Mercedes AMG.

Vi har nu fått bekräftat att vi har carservice till vårt sista flyg idag mot Arlanda på grund av Apron.

Lite extra middag nu i Austrian HON-Lounge och boarding om 1 timme för hemfärd ombord Austrian Fokker100 i Business Class.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Last edited:
Nu är det morgon!!
Unik händelse det kräver snabb uppdatering nu på morgonen ju!

Hemskt ledsen att de dröjde men behövde lite sömn.

Nu till boardingen i Wien. Vi möts upp vi loungedisken av en Austrianpersonal med en jacka de står HON-Service på. Hon lotsar oss genom en nödutgång, bakdörrar genom hela flygplatsen o ner i en personalhiss. Ut sen på marknivå står en Audi A6 o väntar på oss. Vi sätter oss i bilen o bränner iväg ut mot vårt parkerade plan. Redan på långt håll ser jag planet och en stor buss bredvid denna. I bussen trängs bokstavligen hela planets passagerare som ska flyga till Stockholm.

Vi rullar upp bredvid planet och bredvid bussen. Våran lots springer snabbt ut för att dubbelchecka att det är rätt plan vilket de är och hon öppnar dörrarna åt oss. Kom ihåg nu att planets samtliga passagerare står kvar i bussen och dörrarna är stängda när vi går ur bilen, hämtar våra väskor i bakluckan i lugn o ro och sedan promenerar uppför trappan till planet.

Vi blir varmt välkomna ombord av pursern som visar oss till vår plats och tar våra jackor. Sen packar jag ur lite grejer jag behöver under flygningen, ipad, hörlurar etc... Lägger upp väskan och tar ipaden för att ta en bild på vadå? ja bussen som fortfarande står med stängda dörrar där ute i regnet.

image.jpg

Även en bild på den tomma kabinen fick jag.

image.jpg

När vi var klara med allt vi skulle göra sätter vi oss ner. Det var signalen när vi satt oss ner går pursern ut ur planet och ger tummen upp till bussförarn att de är klart och först då släpps passagerarna ur bussen för att gå ombord. Det hela tog i alla fall mer än 5 min från ankomst till planet och vi hade väldigt lugnt och ro när vi fick gå ombord. Min vän @HON-II sa de att de ibland händer men det är sällan.

En unik händelse för mig att få boarda ett plan helt själv och ta god tid på mig innan resten av passagerarna går ombord.

Detta är ULTIMATE PRIORITY BOARDING! :D

Toppen