Senaste nytt

Liverapport (ish) - Lufthansa First till Buenos Aires

flum

Medlem
Det är derby i morgon, River Plate vs Boca Juniors Se dock till att köpa biljetter till rätt sektion om ni tänker gå

Vi såg röken från alla bengaler från vårt hotellrum

80DD67F5-8B46-4FB7-B8E5-9786C7F23164.jpeg
 

flum

Medlem
Stort tack för rapporteringen, gör samma trip på fredag och ser verkligen fram emot det. Hur var skumpan? Såg fram emot Krug men får väl börja vänja tanken vid Henriott
Tack. Du lär inte få Henriot som var en enstaka flaska som de hade ombord. Den var för övrigt utsökt mogen och härlig. Istället är det LP Grand Siecle som är baschampagnen just nu.
 

bnr

Medlem
Stort tack för rapporteringen, gör samma trip på fredag och ser verkligen fram emot det. Hur var skumpan? Såg fram emot Krug men får väl börja vänja tanken vid Henriott
@flum får svara utförligt om han kan. Jag drack inte en droppe alkohol på vägen hem.
Edit: lol @flum hann svara under tiden som jag skrev mitt inlägg.

Top of head så kan jag dock säga att alla tre(!) som serverades på hemvägen är väldigt bra champagner.
Speciellt 2000 Henriot Cuvée des Enchanteleurs Brut och 2004 Laurent-Perrier "Cuvée Alexandra" Brut Rosé Champagne.
Båda var dock special-lastade så du bör kolla Lufthansa - Menu Card Preview för att se vad som säkert kommer serveras ombord din flight. Om det sen dyker upp två champagner till så är det bara tur :D
 
@flum får svara utförligt om han kan. Jag drack inte en droppe alkohol på vägen hem.
Edit: lol @flum hann svara under tiden som jag skrev mitt inlägg.

Top of head så kan jag dock säga att alla tre(!) som serverades på hemvägen är väldigt bra champagner.
Speciellt 2000 Henriot Cuvée des Enchanteleurs Brut och 2004 Laurent-Perrier "Cuvée Alexandra" Brut Rosé Champagne.
Båda var dock special-lastade så du bör kolla Lufthansa - Menu Card Preview för att se vad som säkert kommer serveras ombord din flight. Om det sen dyker upp två champagner till så är det bara tur :D
Alexandra var med på menyn i augusti så var säkert en rest från då.
 
Toppen