Maja
Medlem
Det var länge sedan jag skrivit reserapport här, men följ med nu mig till två nya stater i USA!
Bakgrund
Sedan de senaste 20 åren har jag åkt till USA rätt regelbundet, det här blir gång 28 jag landar där. Inte för att jag gillar USA mer än något annat land, utan för att det från början var ett lätt sätt att tjäna guldstatus. Efter ett tag märkte jag att jag hade besökt rätt många stater och nu är det ett mål att besöka landets samtliga stater (skor på marken på flygplatsen räknas). Jag har 15 stater kvar och på den här resan ska jag beta av Montana och Oklahoma.
Visa bifogad bild 147589
Har börjat fundera på om jag/familjen skulle göra något liknande då vi har bilat flera år i USA och därmed prickat av ganska många delstater och vissa har vi besökt ett flertal gånger som CA, FL och NY.
Låter som en klok fru! Tror alla mår bra av att få göra saker på egen hand ibland.Tidigare hade jag en kompis jag reste med på dessa resor men sedan han skaffat fru har han fått sluta. En annan kompis tog över stafettpinnen och var med mig men nu har han flickvän och stannar på marken. Fru har även jag men en mycket förstående (och underbar) sådan så det blir jobb på distans i USA istället (framtida reskamrat sökes!).
Tack @Gnopps för en trevlig rapport så här långt!
Är nog både och skulle jag gissa på. Vissa par har inställningen att de ska göra allt tillsammans oavsett om man delar intresset eller ej.Detta är ett intressant fenomen som jag gissar att de flesta stött på. Jag undrar om det verkligen beror på att ens partner säger nej eller om det är självpåtaget, ”inte ska väl jag åka utan….”?
Himla lustigt fenomen det där att man bara slutar göra visa saker för att man skaffar partner, men som @Johan Gott konstaterar så fungerar olika par på olika sätt.Ja, onekligen intressant. Olika par fungerar uppenbarligen på olika sätt. Jag uppmuntrar min sambo att göra saker själv eller med sina vänner när hon känner för det, och hon har inga problem med att jag åker till andra kontinenter med mina poäng för att testa fina First-produkter.
I vårt fall är det jag som flyger och maken som väljer att stanna hemma då han inte delar mitt intresse över att flyga och testa olika flygbolag. Så 1-2 resor per år tillsammans sett till långdistans och resten får jag resa själv alt. i sällskap med dottern numera som är 14 år. Det är en lösning som fungerar för oss och alla blir nöjda och glada.