Senaste nytt

[Live] Reserapport MR/okynnesfärd till Los Angeles (LAX) via New York (EWR)

Tamas

Medlem
Vad har du för story när du skall igenom gränskontrollen i NY? Har för mig att någon BCare som gjorde en MR till ORD råkade ut för en gränspolis som inte förstod konceptet av en MR. Tog ett tag i ett litet rum in han blev insläppt i landet

Nåväl, inte bara gränspoliser som kan vara oförstående - även på hemmaplan möts man ibland av brist på förståelse (tex ’varför betala med AMEX när vi handlar mat, spelar väl ingen roll?!?’)

Det viktiga är dock att du har det bra och du tar lite skumpa för laget
Haha det var väl jag. Misstaget var att jag sa jag ska träffa andra BC medlemmar på stan som jag inte kände från förut. Det måste ha tänt röda lampan. Att turista i USA några timmar är väl inget problem. Jag blev också insläppt efter lite frågesport, bara missade ölhaket, det var värst :)

OT: trevlig rapport, man blir ressugen varenda gång man läser en sådant. Följer med spänning.
 

Fredah

Medlem
Vilket av dem? Ska vara tre olika i cirkulation nu. (Necessär, skopåse och garderob)
Jaha, spännande. Håller tummarna på en annan variant på hemresan nu då.
Det var denna jag fick nu iaf:
IMG_3243.jpg
Haha det var väl jag. Misstaget var att jag sa jag ska träffa andra BC medlemmar på stan som jag inte kände från förut. Det måste ha tänt röda lampan. Att turista i USA några timmar är väl inget problem. Jag blev också insläppt efter lite frågesport, bara missade ölhaket, det var värst :)

OT: trevlig rapport, man blir ressugen varenda gång man läser en sådant. Följer med spänning.
För min del så kommer jag helt ensam (även om jag gärna ses på en öl om någon är i närheten) så håller tummarna att jag slipper frågesporten.

Kul att du gillar rapporten, jag visste ju inte om någon skulle läsa detta (min första rapport).
 

Johan F

Medlem
Haha det var väl jag. Misstaget var att jag sa jag ska träffa andra BC medlemmar på stan som jag inte kände från förut. Det måste ha tänt röda lampan. Att turista i USA några timmar är väl inget problem. Jag blev också insläppt efter lite frågesport, bara missade ölhaket, det var värst :)

OT: trevlig rapport, man blir ressugen varenda gång man läser en sådant. Följer med spänning.
Yes @Tamas nu kommer jag ihåg din rapport, det var den jag tänkte på.
 

Johan F

Medlem
Jaha, spännande. Håller tummarna på en annan variant på hemresan nu då.
Det var denna jag fick nu iaf:
Visa bifogad bild 146552

För min del så kommer jag helt ensam (även om jag gärna ses på en öl om någon är i närheten) så håller tummarna att jag slipper frågesporten.

Kul att du gillar rapporten, jag visste ju inte om någon skulle läsa detta (min första rapport).
Väldigt bra första rapport!
 

Doctor-X

Medlem
Nu är dom två maintenance i cockpit.
Jag som tänkte att planet har vilat på service några dagar och att det skulle gå smidigt.

Om det skiter sig, vad blir man ombokad på? Har ju bara 16h i LA så är ju inte bästa tillfället att bli försenad.

Visa bifogad bild 146523
Visa bifogad bild 146524

Flög EWR-CPH med LN-RKN 4:e okt (dock inte säte 1A utan 2D), var problem på EWR med kärran redan då ;)
 

Fredah

Medlem
Immigration gick bra, han blev väldigt tveksam när jag sa att jag skulle åka hem imorgon men när jag sa att jag åker business, att själva resan är en del av upplevelsen och visat bokningen på Hilton så sa han "Welcome to the United States".

Jag gick förbi Polaris och hon som stod utanför välkomnad mig men vid själva registreringen så sa de att jag inte har access för att jag åkte med SAS från CPH, om det hade varit United så hade det gått bra. Tror detta framkom redan vid planeringen men skadar ju inte att testa.

Så nu är jag I United Club vid gate C123, vilken också är väldigt trevlig men tyvärr helt fullt av folk, svårt att hitta någon stans att sitta.
Dom har även likt polaris en fullservice bar.

IMG_3246.jpg
 
Toppen