Senaste nytt

[Live] Reserapport MR/okynnesfärd till Los Angeles (LAX) via New York (EWR)

Fredah

Medlem
Var nära att trycka på gilla knappen av ren slentrian men hejdade mig i sista sekund.

Vad bjuds till pre-departure drink?
Charles Heidsieck, Brut Réserve MV, Champagne
IMG_3228.jpeg
Den är dock slut sedan länge så just nu finns enbart aqua dOr vid 1A.
 

Fredah

Medlem
Nu är dom två maintenance i cockpit.
Jag som tänkte att planet har vilat på service några dagar och att det skulle gå smidigt.

Om det skiter sig, vad blir man ombokad på? Har ju bara 16h i LA så är ju inte bästa tillfället att bli försenad.

IMG_3232.jpeg
IMG_3231.jpeg
 

Fredah

Medlem
Och där kom förrätten! Mycket trevlig :)
IMG_3236.jpg

Jag frågade om jag kunde få två (olika) men det fick man inte. Återkom dock och sa att dom tyvärr tog slut.

Och innan den bilden hade laddats upp så kom även varmrätt, här föll valet på den vegetariska eller som jag skulle benämna det, det valet utan svamp.
Här bytte jag även från champagne till det argentinska vinet som var överförväntan tycker jag.

Den vegetariska var ändå helt okej men kanske inget att skriva hem om.



IMG_3237.jpg
 

Fredah

Medlem
Förrätten ser nice ut, tycker allt som oftast att den är höjdpunkten i maten när man flyger långt
Håller med!

Och där kom desserten, här gick det bra att ta två av alternativen (det har man väl iofs alltid kunnat göra).
Trevlig whisky, Atmosfär 2 också men kaffet verkar dröja.

Tycker alltid det är svårt att tajma rätt dryck med rätt mat men vad gör det, man har det ju rätt bra ändå här framme.

IMG_3238.jpg

Förresten vad är det som har hänt med Wi-Fi? Jag vill minnas att det var snabbt som fan och att de tom gjorde reklam för att man kunde streama.
Nu är det svårt att ens ladda upp en liten bild.
 

Johan F

Medlem
Vad har du för story när du skall igenom gränskontrollen i NY? Har för mig att någon BCare som gjorde en MR till ORD råkade ut för en gränspolis som inte förstod konceptet av en MR. Tog ett tag i ett litet rum in han blev insläppt i landet

Nåväl, inte bara gränspoliser som kan vara oförstående - även på hemmaplan möts man ibland av brist på förståelse (tex ’varför betala med AMEX när vi handlar mat, spelar väl ingen roll?!?’)

Det viktiga är dock att du har det bra och du tar lite skumpa för laget
 

Fredah

Medlem
Vad har du för story när du skall igenom gränskontrollen i NY? Har för mig att någon BCare som gjorde en MR till ORD råkade ut för en gränspolis som inte förstod konceptet av en MR. Tog ett tag i ett litet rum in han blev insläppt i landet

Nåväl, inte bara gränspoliser som kan vara oförstående - även på hemmaplan möts man ibland av brist på förståelse (tex ’varför betala med AMEX när vi handlar mat, spelar väl ingen roll?!?’)

Det viktiga är dock att du har det bra och du tar lite skumpa för laget
Kul att du frågar :)

Detta är den kortaste resan jag har gjort till USA men gjorde en weekend till Chicago tidigare i år som bara var 2 nätter.
Storyn i båda fallen är ju att man vill utnyttja helgen och se USA men ändå komma tillbaka till jobbet amerikanare är själva rätt duktiga på att utnyttja helger.
Men jag återkommer i frågan när jag passerat immigration, tänker dock att den här tråden är något som kan visas för tveksamma.

Jo jag skulle väl säga att de allra flesta inte skulle förstå varför man vill göra en sån här resa. I mitt fall så kvalificerar resan mig till SAS Diamond (vilket kanske är ännu viktigare nu när det troligtvis kommer finnas matchningserbjudanden) och det är nice att åka längst fram.
Men I princip är det bara BC:are som förstår, om jag istället skulle åka till Stockholm/London el dyl, i helgen och bränna exakt samma pengar på hotell och restaurang så hade ingen ifrågasatt det.

Jag har det dock kanon och personalen här är supertrevliga.
 
Toppen