Senaste nytt

[Live] Reserapport MR/okynnesfärd till Los Angeles (LAX) via New York (EWR)

Fredah

Medlem
Internet verkar kosta $10 och man får lyxiga (not) plastglas att avnjuta pre-departure champagne. SAS är nog rätt bra ändå.
IMG_3255.jpeg
Jag kommer troligtvis skippa att betala för Wi-Fi så här blir en fördröjning på rapporten.
 

Fredah

Medlem
Jag tycker faktiskt bättre om denna stolen än SAS men rejäl skillnad på service.

Personalen kom och tog beställning (what would you like today?) jag frågade vad dom erbjuder om de kanske har en meny vilket dom inte hade men han kunde berätta vad dom hade. Fast sen när det kom till kritan så visste han inte ändå, beror på vad dom har lastat osv. Nu är ju detta en inrikes flight men ändå tom på SAS inrikes brukar de meddela vad som finns att äta och dryckesmeny i stolsfickan.
IMG_3256.jpeg
Maten såg inte så rolig ut, gick absolut att äta men inget att skriva hem om så att säga.

Nu väntar vi på en ledig gate (traktor?) och sen ska jag försöka hitta transfer bussen och ta mig till hotellet för ytterligare några timmar sömn innan nya äventyr imorgon.
 

Fredah

Medlem
Lite kaos med shuttle till hotellet alltså, dom verkade bli fulla och bara köra förbi.
Bra funktion är att chatta med hotellet i Hilton Appen, verkar som de då kontaktar shuttle förarna och meddelar "det är en som väntar där och där". typ.
Varje hotell har en egen shuttle så i mitt fall Hilton LAX och inte som på bilden nedan.
Kan även säga att det var lite förvirrande vart man skulle gå det stod skyltar till vänster men inte tydligt var man skulle gå ut, tipset är då att gå ut och leta efter nedan skylt.

IMG_3260.jpg

Väl framme på Hilton så tog jag den manuella gold-kön istället för att checka in via appen eftersom jag ville byta kort (till dubbelpoäng-kortet).
Men det kommer jag nog göra i fortsättningen också, i appen kunde jag få ett rum på vån 3 (hade bokat twin då det var billigast), den trevliga herren frågade om jag hellre ville ha ett King Room (såklart jag ville) och fick då ett på vån 14.

Efter att ha sovit en sådär 6 timmar så är det nu dags att hitta lite frukost innan soluppgången, mer om det senare.
 

palmen

Moderator
Förresten vad är det som har hänt med Wi-Fi? Jag vill minnas att det var snabbt som fan och att de tom gjorde reklam för att man kunde streama.
Nu är det svårt att ens ladda upp en liten bild.
Det är skillnad på wifi i Europa och longhaul. Inte samma lösning. Bara på de inom Europa där det finns streaming möjlighet på sas.
 

Fredah

Medlem
Det är skillnad på wifi i Europa och longhaul. Inte samma lösning. Bara på de inom Europa där det finns streaming möjlighet på sas.
Jag vet att det är olika men hade för mig att longhaul ändå var bättre förr. Intra Europa är det grymt bra när man behöver jobba men synd att man inte kan räkna med Wi-Fi. Hursomhelst tycker det är kanon att kunna skicka lite meddelanden osv och det är en bra förmån.
 

Fredah

Medlem
Började morgonen med att försöka hitta något vettigt att bränna $18 vouchern på Hilton. Och som nämnts av andra tidigare så hade gratis frukost varit så sjukt mycket bättre.
Detta fick det bli iaf.
IMG_3268.jpeg


Tar en sväng till Santa Monica innan flyger går (lyckades faktiskt checka in i SAS appen igår). Passar på att testa lokalbussen, finns ett stopp ett kvarter från Hilton. Kostar $1.25 och man måste ha jämna pengar, jag erbjöd mig att betala $2 men fick åka med för $1. Sjukt billigt, med tanke på hur dyrt allt annat är här.
IMG_3269.jpeg
 

Fredah

Medlem
Efter att ha promenerat längs stranden ett par timmar så fick det bli en Lyft till flygplatsen. Tyvärr så klarnade det inte upp.

Jag gick in på terminal 7, dom kollade inte ens boarding kort i security (bara pass). Blev burgare champagne och polaris drinken (frisk!) i polaris loungen.
IMG_3292.jpeg
Måste säga att Polaris på ORD är mycket trevligare även om detta såklart var en upplevelse som nästan känns lite obegriplig.

Efter en promenad till TBIT (för övrigt sjukt nice att man kan gå airside hela vägen mellan terminaler) så trodde jag inte att jag skulle hinna kolla in Star Alliance loungen men boarding sköts upp 30min så det var ju perfekt.
IMG_3293.jpeg
Kul med terrass, även om jag mest hängde med den supertrevliga bartendern inne. Som även såg till att hålla mig uppdaterad om läget med flighten. Det var kaos med skärmarna SAS stod on-time trots förseningen och när vi skulle boarda så stog det emirates på skyltarna.

Hursomhelst, nu sitter jag på 6H. Vilket var den ”bästa” platsen som var ledig när jag bokade. Kapten lovade att göra allt för att hämta in förseningen, själv hoppas jag på motvind.
IMG_3295.jpeg
 

Fredah

Medlem
Jag förstår att det på plats såklart är roligare med fint väder, men uppskattar verkligen lite dimma på bilderna!

Tack för rapport, trevlig att läsa och se, hoppas det blir flera av dig i framtiden!
Tack! Kul att höra.

Och så bär det av mot Köpenhamn, ber om ursäkt för den försenade posten.
Wi-Fi fungerade men fastnade i diskussioner med en norrman om SAS byte till SkyTeam, det kan man spekulera och prata om länge.
IMG_3299.jpg

Till förrätt tog jag laxen, vilket som tidigare nämnt ju är serveringens höjdpunkt.
Hörde att norrmannen lyckades få båda förrätterna men jag frågade inte efter det, var ju inte så längesedan jag åt en burgare i Polaris.
(Ja jag hade börjat äta på den när jag kom på att jag skulle ta en bild, oops.)
IMG_3304.jpg

Till varmrätt så var shortribs slut (satt ju på rad 6..) så jag frågade vad hon rekommenderade. Det blev kycklingen, vilket smakmässigt var rätt okej, känns som det var massor av smör. Men själva kycklingen var ganska tråkig.
IMG_3306.jpg

Nu är jag ingen finsmakare vad gäller viner men jag fastnade för det argentinska vinet både ut och hemresa, mycket gott! IMG_3305.jpg

Trevlig utsikt!
IMG_3302.jpg
 
Toppen