Senaste nytt

Live från København Kastrup: Invigning av SAS nya longhaulkabiner

Det är spännande att dessa som "aldrig skulle välja SAS" orkar lägga så mycket tid på att följa nyheter och kommentera. Tragiskt.

Du menar lika spännande som fenomenet med den 126 sidor låååånga klagotråden om Norwegians dreamlinerelände trots att nästan ingen härinne reser med de? Sorry jag kunde inte låta bli.

Åter till ämnet SAS nya kabin: att gnälla över den nya kabinen innan man rimligtvis ens kan ha testat den visar bara på dåligt omdöme. Personligen tycker jag att den nya C-kabinen ser ut att mäta sig med de allra bästa C-kabinerna på marknaden vad gäller hårdvaran. Här får nog LH, BA m.fl. det tufft att kunkurera med SAS om de skandinaviska resenärerna. Särskilt på direktlinjerna.

IMO en viss diff på å sutre om et produkt man ikke har prøvd - vs diskutere (kritisk) de faktiske forhold som: dageslange forsinkelser, folk som må overnatte på flyplassgulv, "kreative ansettelsesmetoder", kritikkverdig flåteplanlegging og så videre. Men det kan hende det foreligger sutring om dreamlinerproduktet i tråden og, jeg har ikke lest :)

Du menar lika spännande som fenomenet med den 126 sidor låååånga klagotråden om Norwegians dreamlinerelände trots att nästan ingen härinne reser med de? Sorry jag kunde inte låta bli.

Åter till ämnet SAS nya kabin: att gnälla över den nya kabinen innan man rimligtvis ens kan ha testat den visar bara på dåligt omdöme. Personligen tycker jag att den nya C-kabinen ser ut att mäta sig med de allra bästa C-kabinerna på marknaden vad gäller hårdvaran. Här får nog LH, BA m.fl. det tufft att kunkurera med SAS om de skandinaviska resenärerna. Särskilt på direktlinjerna.

Håller med dig, vore lite magstarkt att klaga på något innan den ens kommit till förfogande. SAS nya long haul produkt har fått ett jätte lyft från sin tidigare kabin. I business class ser den ut som de bästa på marknaden, då inkluderas alla (även middle east/Asia carriers). Det är två huvud anledningar till att jag inte väljer SAS trots den nya kabinen. Huvudanledningen är priset. Då jag flyger till Asien cirka 6-8 gånger per år och har en budget på 20 000 kr/resa så kommer jag precis med en SAS ekonomi extra biljett till Shanghai eller Tokyo.. Istället kan jag åka business med både Turkish eller Finnair, har faktiskt lyckats boka Cathay Pacific vid tillfälle... Så priset på SAS C produkt bör kunna erbjuda ett par stolar till bättre priser.
(Har rest SAS Business via upgrade vid ett par tillfällen 2014 och det är ofta gott om tomma platser)... Nummer två är kabin personalen och attityden.
Helt ärligt, det är ett serviceyrke där kunden skall vara nöjd och glad... Det förstår väl varje människa vad det arbetet går ut på. Var glad, trevlig och tillmötesgående.... Lär av våra grannar i öst (AY) eller titta på de sydostasiatiska flygbolagens personal..

Nog om det, både goda och dåliga ord..

Lycka till med nya kabninen önskar jag SAS

/Axelzon ;)

Nu finns även SAS film från invigningen och vår alltid lika glada @Jacob syns i filmen.

Kommer bli ett stort och välbehövligt lyft för SAS med dessa nya stolar, i samtliga klasser.
Snyggt gjort! Jag tror de hade hyrt in ett mediaföretag för att filma allt, det fanns flera filmteam på plats.

Och jag kom visst med också, med besöksbadgen hängandes. Jag var så klart först ombord. Mitt ansiktsuttryck i videon är väldigt ärligt och sammanfattar rätt bra vad jag tänkte första minuterna efter jag kommit ombord. :)

På 1:28-1:29 syns Per Tideus (lätt gråhårig man) som jag gjorde intervju med som var ansvarig för hela projektet.

Lite nyhetsinfo! Idag kommer det ske ett byte av maskin på EWR och SK904 går tillbaka till A333. Det kommer bli LN-RKN som flyger SK904 vilket som dom flesta vet gör att det blir nya kabinen till Arlanda och även ifrån Arlanda imorgon mot EWR. Något som är bokad imorgon från ARN?

Toppen