Senaste nytt

Liten omväg, San Francisco-Stockholm

Tjusigt som vanligt, trots dåligt ljus. För 2 veckor sedan flög jag Brisbane till Paris och tillbaks från London med Singapore Airlines. Visserligen bara i C, men efter mycket åkande med Qatar, Emirates och Qantas så måste jag säga att Singapore Airlines imponerar både till kvalitet och jämnhet i service. Normalt när man flyger 4 longhaul brukar det svaja på någon eller några sträckor. Framförallt Emirates upplever jag som ojämna. Men inte på SQ, lägsta och högsta nivå ligger mycket nära varandra (i positiv bemärkelse). Får nog bli mer SQ i framtiden. OT; Har precis huggit till på en Sony A7 II. Nu gäller det bara att hitta F resan:)
Härligt! Jag var faktiskt bak och kikade i C-kabinen. Såg helt fantastisk ut, klart bättre än de flesta F-stolar. Tvivlar dessutom inte en sekund att det är bra service även där, även om jag inte provat det själv. Ang OT: Härligt, underbar kamera. Jag är själv grymt sugen på att köpa nya/kommande Zeiss Loxia 2.8/21. Borde vara en grym glugg för kabinfoto. 35:an känns lite lång ibland.

Last edited:
Kan du inte hålla dej hemma ett slag nu så man slipper se dessa frestande bilder. Ännu värre är att det är med SQ som det är omöjligt att överhuvudtaget hitta en award resa på. Snyggt jobbat, speciellt med omvägen.
Jag ska åka Air Canada i Economy nästa vecka så du kan vara lugn:eek:. Även till @bnr: Formellt går det väl att boka F-award på SQ bara det inte är A380 eller B777-300ER. Jag är verkligen ingen expert på detta men jag tror problemet är att det inte finns något bra sätt att leta lediga awardplatser, Doktorn eller @jumbooze har säkert bättre koll. Borde ju definitivt vara värt det ändå då mjukvaran är samma, dock med sämre hårdvara.

Även till @bnr: Formellt går det väl att boka F-award på SQ bara det inte är A380 eller B777-300ER. Jag är verkligen ingen expert på detta men jag tror problemet är att det inte finns något bra sätt att leta lediga awardplatser, Doktorn eller @jumbooze har säkert bättre koll. Borde ju definitivt vara värt det ändå då mjukvaran är samma, dock med sämre hårdvara.
Jo precis, ska vara möjligt, men tror inte de rutterna är så lättåtkomliga för oss som är baserade här uppe i Norden.
Har inte gjort mycket research om det men det är definitivt värt att kolla upp, SQ F verkar vara den vassaste *A F i luften så vitt jag sett i alla fall. Många lovordar NH F men det är ingenting som jag "längtar" efter lika mycket som att prova SQ F.

Edit: verkar inte finnas på 777-200 längre?
http://www.singaporeair.com/en_UK/flying-with-us/first-listing/

Edit 2: verkar gå på 777-300 men ej på 777-300ER.

Var det du som föreslog SFO-HKG med SQ eller var det kundservice?
Det var jag som föreslog det, LH ville sätta mig på UA F. Jag kollade upp möjliga och trevliga routings i förväg och kollade även att det fanns plats på aktuella flighter (hade även lite andra alternativ, men SQ HKG-routingen stod högst på min önskelista). Sedan handlade mest om att övertyga LH. Fick nej de två första gångerna jag försökte, men fick ok den tredje gången. Jag tror det faktum att jag hade en betald biljett hjälpte, hade nog varit svårt att få till min rerouting på en award, men det är bara en misstanke.

Varför är jag inte förvånad att du lyckades med detta? :D Det är helt rätt att kräva då min personliga åsikt har inte UA någon F produkt.... Man kan inte kalla det för First Class när man serverar Pre-depature drink i plastglas.

Riktigt trevliga bilder, och ännu mer flygabstinens ger du mig. Nu måste jag ju också försöka få ihop en SQ F på något sätt, hur vetefan..... Det är som du säger "Svårt" (Dyrt).

Varför är jag inte förvånad att du lyckades med detta? :D Det är helt rätt att kräva då min personliga åsikt har inte UA någon F produkt.... Man kan inte kalla det för First Class när man serverar Pre-depature drink i plastglas.

Riktigt trevliga bilder, och ännu mer flygabstinens ger du mig. Nu måste jag ju också försöka få ihop en SQ F på något sätt, hur vetefan..... Det är som du säger "Svårt" (Dyrt).
Du får se till att boka en A-klass till SFO nästa gång LH strejkar, kommer nog ganska snart ska du seo_O. Sen får du käka brodtryckssänkande medicin, offra några flaskor bubbel till flyggudarna, samt ha numret first class hotline inprogrammerat:p Ärligt talat tyckte jag faktiskt att det var lite märkligt att dom öppnade en massa platser i A-bucket då strejken annonserades och folk bokade om till andra bolag.

Toppen