Senaste nytt

Liten omväg, San Francisco-Stockholm

Härligt! Jag var faktiskt bak och kikade i C-kabinen. Såg helt fantastisk ut, klart bättre än de flesta F-stolar. Tvivlar dessutom inte en sekund att det är bra service även där, även om jag inte provat det själv. Ang OT: Härligt, underbar kamera. Jag är själv grymt sugen på att köpa nya/kommande Zeiss Loxia 2.8/21. Borde vara en grym glugg för kabinfoto. 35:an känns lite lång ibland.

Ja med bredden och det sköna skinnet så är SQs moderna stol i C en favorit. OT, köpte Sony-Zeiss 35 och 55 mm till. Älskar elektronisk sökare, där man faktisk ser vad som händer när man justerar exponeringen eller focus. Någon som vill köpa en Nikon D600?;)

Tack för en grym rapport och grattis till en lyckad rerouting!

Jag håller på och planerar min första bonusresa i First med *A och vill få in SQ nånstans. Vet att man inte kan boka F i A380 och B777-300ER, men man kanske kan hitta F på andra plan? Plus att jag verkligen kan tänka mig ett segment i C med dom. Har du koll på sträckor och plan där man får den bästa hårdvaran?

Jag håller på och planerar min första bonusresa i First med *A och vill få in SQ nånstans. Vet att man inte kan boka F i A380 och B777-300ER, men man kanske kan hitta F på andra plan? Plus att jag verkligen kan tänka mig ett segment i C med dom. Har du koll på sträckor och plan där man får den bästa hårdvaran?
Se Liten omväg, San Francisco-Stockholm | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Dock osäker på vilka routes de kör på med 777-300.

Deras breda C klass stol finns nog på många sträckor idag. Bland annat CPH-SIN, har även personlig erfarenhet av 380 från LHR och CDG, se till att sitta i den främre delen då så blir det lite intimare. Är det en 1-2-1 konfiguration så är det nog den nyare stolen. Någon får rätta mig om jag har fel. Är det en 2-2-2 konfiguration så är det nog den gamla eller regionala businesskabinen. Vilket tyvärr drabbar mig (varning för I-landsproblem), då SQ använder en regional business kabin från Brisbane till Singapore, och det är ändå en 7 h resa, slippery slope och 2-2-2. Hoppas på uppdatering där.

Ja med bredden och det sköna skinnet så är SQs moderna stol i C en favorit. OT, köpte Sony-Zeiss 35 och 55 mm till. Älskar elektronisk sökare, där man faktisk ser vad som händer när man justerar exponeringen eller focus. Någon som vill köpa en Nikon D600?;)
Köpte du 1.4 eller 2.8-varianten av Sony Zeiss 35:a? Verkligen sugen på ett riktigt kompakt objektiv. Har väntat på att dom ska släppa en riktig pancake, men det verkar klurigt pga avstånd fattnin till sensor. Jag är således sugen på att komplettera med 2.8-varianten.

Underbar rapport och grymt flyt med ombokningen. Får en själv sugen på inställt flyg i framtiden i F kabin! Nytt mission på bucket list, SQ Suites! Vilka program tillåter förresten award bokning i SQ F på A380 och B777-ER och framförallt, vilket program är i så fall generösast att boka genom?

Jag är verkligen inte rätt person att svara, det måste jag lämna åt de rutinerade rävarna.

Allt beror på ens budget men jag tog en gång beslutet att betala SQ. En kortare sträcka som ICN-SIN kostar "bara" 25000 kronor. Sex timmar varje riktning.

Seoul är en sweet spot för betalda biljetter var bland det första jag lärde mig på det här forumet.

Toppen