Senaste nytt

Linköpingstråden

Precis, det Stockholmarna inte har fattat är att vi Linköpingsbor alltid får ett extra nordiskt (ej inrikes) segment när vi ska ut och åka. En weekend blir alltid minst 4 segment :)

Då förstår du hur bra det var på den tiden man kunde åka SAS hela vägen NRK-CPH -Malmö (Bulltofta/Sturup/Malmö hamn). Utrikes hela vägen samt att man fick handla taxfree på både utresa och hemresa. Fyra turer om dagen mellan NRK och CPH med "riktiga" flygplan, MD80 och bra mat och dryck på både flyg och svävare. Alltid fyra segment i C klass, blev snabbt guldkort.

Visst var det bättre förr!

PerrasMotorNostalgi: SAS svävare och katamaraner

Jo jo....

Nog ser det nice ut, men för mig som aldrig flyger i C i tjänsten eller privat inom Europa så är jag glad att bara linjen finns :)
Hade arbetsgivaren betalat för C hade det vell varit annorlunda!

Då förstår du hur bra det var på den tiden man kunde åka SAS hela vägen NRK-CPH -Malmö (Bulltofta/Sturup/Malmö hamn). Utrikes hela vägen samt att man fick handla taxfree på både utresa och hemresa. Fyra turer om dagen mellan NRK och CPH med "riktiga" flygplan, MD80 och bra mat och dryck på både flyg och svävare. Alltid fyra segment i C klass, blev snabbt guldkort.

Visst var det bättre förr!

PerrasMotorNostalgi: SAS svävare och katamaraner

Precis, det Stockholmarna inte har fattat är att vi Linköpingsbor alltid får ett extra nordiskt (ej inrikes) segment när vi ska ut och åka. En weekend blir alltid minst 4 segment :)
Fast jag tror att de flesta hellre har oändliga möjligheter att nå de tre övrigt största städerna, än att kunna åka med 1 ATR-tur per dag, som man inte är säker på att den finns kvar om man bokar långt i förväg. Oavsett hur trevlig flygplatsen är och om man får ett extra segment eller inte.

Jo jo....

Nog ser det nice ut, men för mig som aldrig flyger i C i tjänsten eller privat inom Europa så är jag glad att bara linjen finns :)
Hade arbetsgivaren betalat för C hade det vell varit annorlunda!

På den tiden var det inga problem för arbetsgivarna att betala C eftersom biljetterna i ekonomi krävde bortvaro över lördag eller söndag.

Fast jag tror att de flesta hellre har oändliga möjligheter att nå de tre övrigt största städerna, än att kunna åka med 1 ATR-tur per dag, som man inte är säker på att den finns kvar om man bokar långt i förväg. Oavsett hur trevlig flygplatsen är och om man får ett extra segment eller inte.
Källa på att linjen skulle vara hotad? :)

Ny har jag ju mest flugit KLM då det passat mina destinationer bättre och de planen är väldigt hårt belagda på samtliga avgångar normalt sätt.
Om jag får välja mellan Skyteam och Star Alliance så blir det oftast Skyteam men sista året har det blivit mer Star Alliance vilket också medfört att jag tappar mitt Platinumkort med KLM.
Tycker att det sparar mig mycket tid och är väldigt smidigt i vilket fall med LPI flygplats :)
Bokar jag dessutom Awards så kan LPI ibland spara mig ett par hundra i transferkostnad, vilket alltid är positivt!

Toppen