Det är i stort sett samma landningshjälpmedel på båda flygplatserna, dock har NRK ILS (instrumentlandningssystem) till båda banorna. Vet inte om LPI har ILS till Bana 11.
Båda banorna i NRK och LP har i stort sett samma banriktning så om det blåser likadant på båda platserna borde det vara landningsbart på båda platserna. Det måste således varit någon annan väderparameter eller helt enkelt skillnad i vindstyrka och vindriktning som fällt avgörande om vilken flygplats det blev.
Norrköping är numera certifierad för riktigt stora flygplan i jumboklassen så vi väntar bara på en direktlinje till stora världen. Tyvärr så har vi inget reguljärflyg till närområdet, men det gäller att tänka stort om man är lokalpolitiker. Någon politiker sa att vi skall avakta nerläggning av Bromma, då kommer det att bli fart på flygplatsen i NRK. Som sagt, bara en politiker kan komma på något sådant. Som om Brommas trafik skulle hamna i NRK, nonsens. Den kommer ju så klart att delas upp mellan Arlanda och Skavsta. Min slutsats är således att vår framtida flygplats i Östgötaregionen är Skavsta. När Ostlänken är klar går det på nolltid att ta sig dit.