Senaste nytt

Lillemannen mot miljonen

Då är det tid igen. Eftersom jag nu befinner mig i Asien och frun är upptagen på annat håll. Tar jag helgen på mig att beta av lite Asien flyg. Till BKK flygplats. IMG_5704.jpeg
Ingång 6 gäller för Vietnam Airlines.IMG_5705.jpeg
På L är det Vietnam håller till. Uppmärkta och tydliga skyltar. Finns även personal som kommer fram och kolla om man är behörig för Sky priority.
IMG_5706.jpeg

Då har man landat i Hanoi. Flygningen mellan BKK-HAN gick på drygt 2 h. Mycket bra service påfyllning hela tiden och ingen som höll sig undan.Blev serverad champagne hela tiden (fick aldrig se flaskan) men bubblade gott.
IMG_5732.jpeg
Vi i business class blev upphämtad med en buss med riktiga sköna säte. Synd det inte var längre att åka.
IMG_5734.jpeg

Rulltrappan upp så vad det att välja en lite dörr med transit till vänster. Tack @pep för info. Fick säga till att jag hade transit och där kom en och öppnade den. Jag var den ände.

IMG_5735.jpeg

Uppför rulltrappan. Ny security men gick snabbt.
Drar till loungen och den överraskar mig. Stor och härliga ytor.
IMG_5736.jpeg
Uppför rulltrappan så är man där.
IMG_5739.jpeg

Finns visst också möjlighet till sova här lite.
IMG_5741.jpeg

IMG_5742.jpeg

Nu blir det några timmar till nästa flyg i natt.

Korea Airlines blev ett snabbt flyg.
Synd då det var riktigt skön kabin med lieflat säte. Fick någon timme där.
IMG_5750.jpeg
Valde den lilla kabinen
Fick även champagne innan take off. Valde sen att försöka sova.
IMG_5757.jpeg

Vi landade på terminal 2 kl 5 på morgonen. Jag valde att skippa hotellet och försöka komma till loungen och få ett boardingkort till terminal 1. Gick efter transfer skyltarna för terminal 1. Skannade mitt pass, fyllde i mitt flightnummer och grinden öppnade ner till tåget.
IMG_5758.jpeg

Stannade vi satellit terminalen. Knappt någon människa. Security upp till transferdisken som just hade öppnat.
Fick båda mina boardingkort och EB numret korrekt inlagt. Fick ett klistermärke för transit i Kina.
IMG_5763.jpeg

Gick till China Eastern loungen för att få några timmar sömn.

Last edited:
Toppen