Eftersom Skyteams loungen är stängd, blir man hänvisad till IGA loungen. Ligger på andra våningen innan A- B gaterna.
Där finns en särskild servicedisk för Skyteam till höger.
Flyget med Saudia till Jeddah var en upplevelse det med alla glada människor. Blev Airbus 320 med biz säten fungera på en kortare tur. 3 jobbade i biz och tog hand om oss hela tiden.
Maten helt okey.
När vi landade väntade buss för oss i business. Körde sen snabbt till arrived/transit området. Var igenom på 5 min. Vågade inte ta några bilder där.
Rulltrappan upp sedan var man i hallen. Enkelt att hitta Saudia lounge flygplatsen känns inte stor pga ingen alkohol försäljning.
Rulltrappa upp 2 våningen
Så det är enkelt om man inte behöver byta terminal. Har sett ganska bra priser till Bangkok med Saudia men har hoppat detta pga transit. Kanske kan omvärderas.
Så det är enkelt om man inte behöver byta terminal. Har sett ganska bra priser till Bangkok med Saudia men har hoppat detta pga transit. Kanske kan omvärderas.
Landade kl 3 svensk tid (5) och check in för nästa flight börjar inte förrän kl 8 här i Dubai. Checkade in via appen för att få ta connection flight och tillgång till loungen.
Tyvärr finns inte mitt EB nr eller status med på boardingkortet. Får lösas senare. Terminal 1 landade vi på och mitt flyg avgår därifrån också.
Uppför med rulltrappan och letade fram Skyteam loungen. Öppet 24 h
Visade boardingkort och SAS status kort och kom in.
Nu skall det försöka bli några timmars vila.
Efter par timmar sömn och duschat känner jag mig redo och bege mig hem. Arbetet imorgon och fotbollsmatch på kvällen.
Gick bort till gaten, för att få ett boardingkort och inlagd EB / Elite plus.
Fick enkelt inlagt EB och boardingkort.
Här ute står Virgin Atlantic planet som flyger mig hem till Europa, London. Första gången för mig med Virgin. Igår var första flighten DXB-LHR så synd jag inte var med på den.
Då har vi landat i London T3. Blev buss nu till T2 med SAS eftersom jag bokat den med poäng fick det bli sista flyget. Men som Diamond kunde jag ändra till ett tidigare hem till Köpenhamn. Då blev vi klara med flygen ifrån Europa österut och Asien väntar om två veckor när vi åker hem till Thailand. Vad jag har summerat. Jag tror inte alla riktigt förstår hur slitsamt detta kommer vara att flyga longhaul i ekonomi, med ett pressat tidsschema. Jag har redan haft två förseningar dock sista flygen för dagen, så har inte påverkat mer än sömn.
Vi höres mitten av november när jag får ledigt för Asien flygen.
Lägger upp två bilder ifrån Virgin Atlantic premium ekonomi.