Senaste nytt

Letar businessresa Göteborg-New York 14/10.

Edvin

Medlem
Bonusresorna lyser med sin frånvaro, men funderar på att istället köpa resan med poäng, kostar 163308 poäng dit i business smart, vilket om jag förstår det rätt då ger 7000 poäng som också är statusgrundande? Då skulle jag få lite hjälp på traven mot Guld också nämligen.
Kan man ringa in och boka en sån där man köper resan dit för poäng medan man kör en Sas Star Alliance Bonusresa för 78.000 hem och kör en 2-4-1 voucher på det så det totalt blir 241308 / 2 = 120654 poäng?
Nej. 2-4-1 gäller endast bonusresor. Du kan däremot använda vouchern endast på hemresan vilket kanske inte är att rekommendera men det funkar. Priset borde då landa på 202 308 poäng.
 
Tusen Tack, hur är er erfarenhet - brukar resor i business som betalas för poäng likt mitt förslag behöva bokas i god tid eller brukar det vara god tillgång på dessa?
(Kostar ju 400€ om man avbokar så vill helst inte boka förrän jag vet att allt blir av till 100%).
 

palmen

Moderator
Tusen Tack, hur är er erfarenhet - brukar resor i business som betalas för poäng likt mitt förslag behöva bokas i god tid eller brukar det vara god tillgång på dessa?
(Kostar ju 400€ om man avbokar så vill helst inte boka förrän jag vet att allt blir av till 100%).
Tillgången finns ju kvar så länge biljetter säljs, ju dyrare biljetten är, desto mer poäng kostar den att köpa. Dvs följer priset för vanliga biljetter då det är en vanlig biljett.
 
Bonusresorna lyser med sin frånvaro, men funderar på att istället köpa resan med poäng, kostar 163308 poäng dit i business smart, vilket om jag förstår det rätt då ger 7000 poäng som också är statusgrundande? Då skulle jag få lite hjälp på traven mot Guld också nämligen.
Kan man ringa in och boka en sån där man köper resan dit för poäng medan man kör en Sas Star Alliance Bonusresa för 78.000 hem och kör en 2-4-1 voucher på det så det totalt blir 241308 / 2 = 120654 poäng?

Tänk även på att det inte är lika flexibla bokningsvilkor på en sådan biljett, som med SAS Bonus.
 
Tusen tack för all feedback, nu verkar det lösa sig - en sista fråga:
Om jag bokat 1 biljett t&r och efter detta vill boka på ett av barnen på samma bokning, spelar det någon roll om vi har varsin separat bokning eller är det viktigt båda ligger på samma? (Det är inte aktuellt splitta på oss vid förseningar, missade anslutningsflyg osv).

Edit: Chatten sa det bara var ringa in så kunde dom boka in henne på samma. Telefon hade svårt hitta platserna, verkade relativt svår att få något entydigt besked från så slutade med att jag avbokade och bokade om för 2 pax ist.

Bästa platserna om man reser 2 pax i Sas 1-2-1 ? Är 2D+2F bra?
 
Last edited:

Davvelavve

Medlem
Tusen tack för all feedback, nu verkar det lösa sig - en sista fråga:
Om jag bokat 1 biljett t&r och efter detta vill boka på ett av barnen på samma bokning, spelar det någon roll om vi har varsin separat bokning eller är det viktigt båda ligger på samma? (Det är inte aktuellt splitta på oss vid förseningar, missade anslutningsflyg osv).

Edit: Chatten sa det bara var ringa in så kunde dom boka in henne på samma. Telefon hade svårt hitta platserna, verkade relativt svår att få något entydigt besked från så slutade med att jag avbokade och bokade om för 2 pax ist.

Bästa platserna om man reser 2 pax i Sas 1-2-1 ? Är 2D+2F bra?
Jag hade tagit 1D+F. Mer utrymme för fötterna och rent generellt.
 
Tusen tack för all feedback, nu verkar det lösa sig - en sista fråga:
Om jag bokat 1 biljett t&r och efter detta vill boka på ett av barnen på samma bokning, spelar det någon roll om vi har varsin separat bokning eller är det viktigt båda ligger på samma? (Det är inte aktuellt splitta på oss vid förseningar, missade anslutningsflyg osv).

Edit: Chatten sa det bara var ringa in så kunde dom boka in henne på samma. Telefon hade svårt hitta platserna, verkade relativt svår att få något entydigt besked från så slutade med att jag avbokade och bokade om för 2 pax ist.

Bästa platserna om man reser 2 pax i Sas 1-2-1 ? Är 2D+2F bra?

Rad 1 tycker jag är trevligare än rad 2.
 
Tack båda för tips om rad 1, och är man 2 är det 1D+1F som gäller antar jag?
Det blir inte väl öppet / icke privat på rad 1?

962941edc85827692b99f571df641ea3.jpg

c1e4718d9c666f18a69788708e672d3b.jpg
 

palmen

Moderator
Tack båda för tips om rad 1, och är man 2 är det 1D+1F som gäller antar jag?
Det blir inte väl öppet / icke privat på rad 1?
Det finns en tråd för just denna typ av fråga, bara läsa där för mer info.

 
Toppen