Senaste nytt

Letar businessresa Göteborg-New York 14/10.

Ring in och boka allt över telefon istället, så slipper du betala ändringsavgift på 150kr/pax - annars tänker du helt rätt!

För jag antar du inte får upp got-gva-Jfk online?
Nej precis, blir det 450 avgift bara totalt då för att slänga in den bokningen på chans? Lär väl släppas bonusbiljetter direkt från got snart men vet inte om man vågar vänta
 
Nej precis, blir det 450 avgift bara totalt då för att slänga in den bokningen på chans? Lär väl släppas bonusbiljetter direkt från got snart men vet inte om man vågar vänta
Alla avgifter är per person, så 450kr/person för att göra en Star Alliance bokning (denna betalas ej tillbaka vid avbokning, efter 24h). Vid ändring av en bokning kostar det 150kr/person. Den avgiften betalas inte heller tillbaka vid avbokning.
 
  • Gilla
Reactions: JPE
Linjen annonserades igår, så det har inte varit möjligt att släppa platser tidigare. Tittar vi historiskt så är det troligast att det kommer släppas platser på dessa linjer inom kort.



För CPH-JFK tog det 11 dagar från att linjen annonserades tills det släpptes biljetter. (24/11 -> 5/12)
Har kikat varje dag och nu har det gått drygt 11 dagar. Tror du det bara är att fortsätta bevaka eller kan det vara att det inte blir bonus helt enkelt på denna rutt?
 

palmen

Moderator
Har kikat varje dag och nu har det gått drygt 11 dagar. Tror du det bara är att fortsätta bevaka eller kan det vara att det inte blir bonus helt enkelt på denna rutt?
De kommer förr eller senare. Bara för att det var 11 dagar förra gången betyder inte att det måste vara 11 dagar nu. Kan komma i eftermiddag eller om 3 månader, det kommer visa sig.
 
De kommer förr eller senare. Bara för att det var 11 dagar förra gången betyder inte att det måste vara 11 dagar nu. Kan komma i eftermiddag eller om 3 månader, det kommer visa sig.
Tack, är det någon av "hacksidorna" man kan lägga bevakning på det på något smidigt sätt? (eller övriga star alliancebolag så man kan se om det kommer upp önskat antal bonusbiljetter för rätt tidsspann) ?
 

palmen

Moderator
Tack, är det någon av "hacksidorna" man kan lägga bevakning på det på något smidigt sätt? (eller övriga star alliancebolag så man kan se om det kommer upp önskat antal bonusbiljetter för rätt tidsspann) ?
Alla som erbjuder bevakning löser nog det, men det brukra vara bättre att själv titta då de inte ligger ute med live uppdateringar.
 
Bonusresorna lyser med sin frånvaro, men funderar på att istället köpa resan med poäng, kostar 163308 poäng dit i business smart, vilket om jag förstår det rätt då ger 7000 poäng som också är statusgrundande? Då skulle jag få lite hjälp på traven mot Guld också nämligen.
Kan man ringa in och boka en sån där man köper resan dit för poäng medan man kör en Sas Star Alliance Bonusresa för 78.000 hem och kör en 2-4-1 voucher på det så det totalt blir 241308 / 2 = 120654 poäng?
 

FilipJ

Medlem
Bonusresorna lyser med sin frånvaro, men funderar på att istället köpa resan med poäng, kostar 163308 poäng dit i business smart, vilket om jag förstår det rätt då ger 7000 poäng som också är statusgrundande? Då skulle jag få lite hjälp på traven mot Guld också nämligen.
Kan man ringa in och boka en sån där man köper resan dit för poäng medan man kör en Sas Star Alliance Bonusresa för 78.000 hem och kör en 2-4-1 voucher på det så det totalt blir 241308 / 2 = 120654 poäng?
Ja, poängen är baspoäng, dvs räknas mot status. Du kan dock inte använda 2-4-1 voucher på biljetter som inte är award.
 

palmen

Moderator
Bonusresorna lyser med sin frånvaro, men funderar på att istället köpa resan med poäng, kostar 163308 poäng dit i business smart, vilket om jag förstår det rätt då ger 7000 poäng som också är statusgrundande? Då skulle jag få lite hjälp på traven mot Guld också nämligen.
Kan man ringa in och boka en sån där man köper resan dit för poäng medan man kör en Sas Star Alliance Bonusresa för 78.000 hem och kör en 2-4-1 voucher på det så det totalt blir 241308 / 2 = 120654 poäng?
Nej, voucher går bara applicera på bonusresor, inte på vanliga resor betalda med bonuspoäng.
 
Toppen