Simple Flying har en kort sammanfattning, kan bli ett intressant år för alla flygbolag som flyger Dreamliner.
Dom har långt kvar till certifiering i US & EU skulle jag troJa det finns ju Comac 919 också att lägga en order på. Går nog att få snabbare order. Jag åkte med den i somras inrikes i Kina. Om jag inte visste att det var en Comac hade jag gissat på A320 eller B737.
”The C919 features the CFM LEAP-1C engines, versions of which are also found on the competing A320neo and 737 MAX. The design is also reminiscent of recent modern jetliners” citat från simpleflying.com
China's aviation authority said last month it would this year pursue European Union Aviation Safety Agency (EASA) validation for the C919, a process which began in 2018.Dom har långt kvar till certifiering i US & EU skulle jag tro
Ja, är det flytt av sätet som är orsaken har det hänt även på Airbus. Lägga en kamera mellan sätet och sticken och sen flytta fram sätet är inte att rekommendera: https://www.flyingmag.com/technique-accidents-pilots-personal-camera-nearly-causes-crash/pilot seat
By mike on Thursday, Mar 14th 2024 10:06Z
Rumors are that a visitor to the cockpit inadvertently pressed the captains seat switch, on the top of the back rest, and caused to seat to move forward, while the captain was sitting crossleged. His leg pressed the control column and caused the autopilot to disconnect and the nose to dip. It took some time to move back, and gain contol. Only a rumor still, but can explain the event.
Det är inget jäkla vardagsrum.Ja, är det flytt av sätet som är orsaken har det hänt även på Airbus. Lägga en kamera mellan sätet och sticken och sen flytta fram sätet är inte att rekommendera: https://www.flyingmag.com/technique-accidents-pilots-personal-camera-nearly-causes-crash/