Senaste nytt

Läskig connection Frankfurt

Om du åker på en genomgående biljett blir du bara ombokad till nästa avgång, värre är separata biljetter då du kanske måste plocka ut ev bagage och checka in det på nytt.

Jo precis jag undrade mer om Tallin ställer ut en sådan biljett? Möter 45 min kraven på MCT i FRA?

Aldrig förstått det där, reser man för att komma fram någonstans alltså och inte bara för att åka hem med vändande kärra?
???
Förstår inte din kommentar.
Pga SAS strulade och försenade vår flight CPH till FRA. missade vi vår conection med LH till Jordanien. En avgång per dygn innebar att vi förlorade ett dygn där med inbokat hotell betald utflykt mm som fick senareläggas. Att vi blev kompenserade enligt min beskrivning var helt OK men kan aldrig ersätta förlorad tid på destinstionen.
Så min point var inte om att vända hem igen utan snarare att chansa på kort anslutningstid bara för att etsättning utgår vid missad flight är en ringa tröst.

???
Förstår inte din kommentar.
Pga SAS strulade och försenade vår flight CPH till FRA. missade vi vår conection med LH till Jordanien. En avgång per dygn innebar att vi förlorade ett dygn där med inbokat hotell betald utflykt mm som fick senareläggas. Att vi blev kompenserade enligt min beskrivning var helt OK men kan aldrig ersätta förlorad tid på destinstionen.
Så min point var inte om att vända hem igen utan snarare att chansa på kort anslutningstid bara för att etsättning utgår vid missad flight är en ringa tröst.
Jag tror att det var ett skämt. En del här reser ju på milage runs bara för att dra in poäng, och då är ju resmålet ointressant, ju snabbare man kan vända tillbaka för att få nya poäng desto bättre.

Toppen