Senaste nytt

Läskig connection Frankfurt

50 min connection i FRA KAN gå... men snälla nån utsätt inte dig själv för det magsåret. 10 min försening så är du rökt.

Ja det är ju bara att pröva, men en del folk drar benen efter sig i onödan mm och en "normal" takt så hade man hunnit. Ska man sätta MCT efter 75-åringar som går långsamt så får man nog öka på med 30 minuter på de flesta ställen.
Oavsett vad är det en jäkligt tight connection i Frankfurt, krävs väldigt lite för att man ska bli försenad och inte hinna om nästa plan avgår i tid. MCT är 45 minuter så det är ju precis på minimum.

Nej nu får du ge dej @palmen, du som är moderator och skall vara opartisk och inte köra med någon åldersdiskreminering. Jag är visserligen inte 75 än men är på väg. Jag har två hundar som jag går med två gånger om dagen så jag fixar nog flåset att ta mej mellan terminalerna.

Problemet är inte 75 åringarna utan den yngre generationen som går med näsan i mobilen hela tiden och vimsar runt som höns och ser inte var dom är:(

Och det är ju precis poängen. Om du väljer att krypa, käka trerätters, shoppa loss i taxfree e.d. har du naturligtvis dig själv att skylla. Att gå i normal takt utifrån egna förutsättningar (notera: MCT skiljer sig inte åt för olika typer av passagerare) kan däremot aldrig bestraffas. Då får flygbolaget göra något åt MCT istället alternativt sluta sälja biljetter till passagerare som kan förvänta ta längre tid på sig. Eller enklast: pröjsa ersättning enligt 261/2004.

Dessutom ska du ju knappast behöva vara en superpåläst frequent flyer med 1000+ besök på Frankfurt för att passera nålsögat. Något som kan vara nog så besvärligt på stora flygplatser där det ofta kan vara rätt förvirrande att hitta vägen.

Då ska du prova att åka Austrian. Dom har 25 min MCT i Wien och är totalt ointreserade av att betala ersättning tills man kontaktar Airhelp eller likande bolag. Detta har dom satt i system.

• Gilla
Reactions: Gus
Då ska du prova att åka Austrian. Dom har 25 min MCT i Wien och är totalt ointreserade av att betala ersättning tills man kontaktar Airhelp eller likande bolag. Detta har dom satt i system.

München har samma. Inga problem på båda kan jag tycka så långe det är Schengen till Schengen.

Du åker möjligtvis inte på en award? Isf kanske du kan be om att få boka om till ARN-FRA utan att passera MUC
Hoppas allt löser sig

Jag hade personligen inte varit orolig. Har du extremt viktigt tid att hålla i USA kanske du bör tänka om, annars så är de nog lugnt.
Första flygen är ju inom schengen. Du landar och åker från terminal 1 i FRA antar jag. Fast det är det nog, annars hade LH inte sålt den biljettkombon.

Min erfarenhet säger att det mestadels är försenad start från FRA, så där får du lite extra tid :D

Om man anländer till FRA från BKK med TG och ska vidare till ARN med LH, kan man boka ett anslutningsflyg (award sista benet) med endast 45 min connection?

Om du åker på en genomgående biljett blir du bara ombokad till nästa avgång, värre är separata biljetter då du kanske måste plocka ut ev bagage och checka in det på nytt.

Toppen