Slutligen sög tullen på arlanda in mig för ca en månad sedan då jag kom från dublin och hade 39 graders feber. De tyckte att jag så orolig och nervös ut men de fattade rätt snabbt att jag faktiskt var sjuk och släppte mig utan att ens titta i väskan. däremot frågade de om jag hade "något olagligt" med mig. Vad förväntar de sig att man ska svara?![]()
Antagligen samma resonemang som frågorna i USAs ESTA-formulär. Är du kriminell, krigsförbrytare eller knarkare? Kommer också ihåg när man mönstrade för massa år sen, då skulle man också svara på frågor genom att kryssa i JA eller NEJ. En fråga löd "Använder du, eller har du använt hasch eller andra droger?". Svaret på frågan om man någon gång hade provat att röka hasch skulle alltså vara samma som att man dagligen injicerar heroin. Jag svarade nej...
Den som har behov av att ljuga på dom frågorna skulle nog ändå inte komma in om hen svarade sanningsenligt..
Alltså om man svarar att "Jag är terrorist" kan man åka hem med nästa plan och inte till Guantanamo?Självklart inte, men om du ljuger och blir påkommen så misstänker jag att påföljderna blir rätt allvarliga - troligen slänger de dig i finkan. Om du är ärlig så får du nog bara åka hem med nästa plan...
Alltså om man svarar att "Jag är terrorist" kan man åka hem med nästa plan och inte till Guantanamo?![]()
HeHe Där har du ju en nice benefit man kan få utan Guldkort. Har du någon hum om hur registrera points för den resan??Sant, man kanske får gratis transport dit istället.
Sen kostar visum för EU medborgare 14$ medan visum för US medborgare till EU är gratis..
HeHe Där har du ju en nice benefit man kan få utan Guldkort. Har du någon hum om hur registrera points för den resan??