Senaste nytt

Kroppsvisitation av tullen

Helt otroligt att tullen verkar tro att knarksmugglare är vänliga nog att anlända under deras ordinarie arbetstider.
Jag har nog landat ca 10 ggr med TG 960, som kommer in 06-07.
Såsom enda reguljära direktflyg från Thailand borde den vara högprioriterad ur knarksynpunkt.
Men samtliga tillfällen har tullgränsen inte bara varit obemannad, utan nedsläckt med neddragna jalusier som om de vore rädda för inbrott!!

Saken är den att om man försöker smuggla något genom Thailand i drogväg. in som ut, så sätter man hela sin framtid i pant. De ,tuffare kontrollerna är helt enkelt på den andra sidan.

Saken är den att om man försöker smuggla något genom Thailand i drogväg. in som ut, så sätter man hela sin framtid i pant. De ,tuffare kontrollerna är helt enkelt på den andra sidan.
Nix, i BKK kommer du inte ens nära ett stängt tullfilter på väg ut.

Vid en resa 2012 BOG-PTY Där gjordes en extra kontroll av allas handbagage vid boarding. Står där i kön och ser hur dom öppnar allas väskor och jag hade en stock snus i min väska. Tullarn tar upp stcken och tittar lite på den och sen bara lägger ner den igen. Kan säga att jag aldrig varit så närvös förut. Slutade snusa efter den resan :)

Sker inte de flesta kontrollerna av baggage numer bakom kulisserna med hjälp av exempelvis hundar? Om misstanke uppstår finns nog tullen på plats (eller väljer att följa efter passageraren).

Kolla när AMS-planen kommer in, så kommer du ofta att få se full rulle framför kulisserna.
Men som sagt, direktplanen från BKK är fredad zon, iom att de kommer på OB-tid.

Jag har blivit genomsökt de senate 4 ggrfrån BKK TG951. När jag frågar varför så flinar danskjvlarna bara. Vore enklare för dem och mig och kolla i datorn innan.

Toppen