Senaste nytt

Kortmatchning av SAS EBG / EBP

Men om LH exempelvis kommer åt kundregistret kanske det inte är helt otänkbart att de lönsammaste Pandion medlemmarna får en inbjudan till HON?

Jo det ser jag som en minimal "risk". Som Senator redan förklarat har M&M redan gjort väldigt mycket för att reducera antalet HON. De får SEN direkt men inte HON. Är kunderna sedan tillräckligt "lönsamma" blir de ju HON snart ändå isf.

I don't think LH is going to offer too match SAS status. They did not do it when SPANAIR went bust or after they sold BMI to IAG.

Indeed, and it also seems that many rate EBP much higher than it actually is. It is a glorified EBG with a special number to call and additional fringe benefits like more frequent upgrades, free meal/snack when in low-cost cabin and some partner stuff from what I heard from Roger J who is/was Pandion.

HON is simply in an entirely different league and comparing them is perhaps... naive? :confused:

som Concord beskriver så finns det många på M.M och EBP som anser att " Jag har VIP kort därför ska jag behandlas som Gud " jag har har mest bara garvat åt det hela..mest åt M.M HON då jag träffat på dom oftare än EBP och där är det klubben för inbördes beundran..ganska kul hur folk beteer sig efter färgen på ett kort..inte för att jag skulle fnysa år ett erbjudande men jag är dock inte som alla andra..:)

Klart att det kommer att bli statusmatchningar NÄR SAS går i konkurs. Om det blir nästa vecka eller något senare återstår ju att se. Men helt klart kommer gamarna att vara framme och försöka komma över de mer frekventa resenärerna.

Bekymret är väl bara vart gränsen för "frekvent" går nu när SAS delar ut guldkort för några legs på billigaste ekonomibiljett? EBP lär ju vara mer intressanta att fånga upp, även om de kanske inte direkt kan likställas med HON m.fl.

Jag har pratat med Finnair Plus och de sa inte absolut nej för en statusmatch om jag har EBG. De önskar att skickar e-post till finnair.plus@finnair.fi med kopian av EBG och YTD aktiviteter för att de kan ta ställning på grund av jag skulle byta från *A till OW.

I mitt fall som flyger genomsnitt 1 gång i veckan ARN-HEL-ARN så AY borde vara intresserad att göra status match... tycker jag.

som Concord beskriver så finns det många på M.M och EBP som anser att " Jag har VIP kort därför ska jag behandlas som Gud " jag har har mest bara garvat åt det hela..mest åt M.M HON då jag träffat på dom oftare än EBP och där är det klubben för inbördes beundran..ganska kul hur folk beteer sig efter färgen på ett kort..inte för att jag skulle fnysa år ett erbjudande men jag är dock inte som alla andra..:)

Det är nog förvisso värre med dessa "over entitled" silverkortsmedlemmar (LH FTL & BA Silver) som tror att hela världen ska buga bara för att de har liiite status ;)

Det är nog förvisso värre med dessa "over entitled" silverkortsmedlemmar (LH FTL & BA Silver) som tror att hela världen ska buga bara för att de har liiite status ;)
Förvisso enig i det, men just BA silver är ju ett ganska dåligt exempel. Om man ser på vad det motsvarar i krav och förmåner är det betydligt närmare EBG eller SEN än EBS eller FTL. Att det heter just "silver" är ganska missvisande.

Oj, när även de mest inbitna SAS-kramarna slutar förneka fakta och börjar se sig om efter andra alternativ så ser det riktigt nattsvart ut för SAS. :(

Toppen