Senaste nytt

Kortmatchning av SAS EBG / EBP

Har EBS och ska nog statusmatcha det till BA silver... om det går.

BA status matchar inte normalt. Endast om dom faktiskt går ut med det. EBS skulle bli brons på BAEC, aldrig Silver.
Silver på BA är snarare mer likt EBG, med lounge access oavsett biljett, fri sätesbokning, 100% bonuspoäng osv...

BMI DC Gold fick BA Gold när BA köpte loss BMI. Det märks i galleries first f.ö. Ska bli skönt når många matchade Golds trillar ner till Silver.

BA status matchar inte normalt. Endast om dom faktiskt går ut med det. EBS skulle bli brons på BAEC, aldrig Silver.
Silver på BA är snarare mer likt EBG, med lounge access oavsett biljett, fri sätesbokning, 100% bonuspoäng osv...

BMI DC Gold fick BA Gold när BA köpte loss BMI. Det märks i galleries first f.ö. Ska bli skönt når många matchade Golds trillar ner till Silver.
Du får vänta tills 2014.

Har du köpt en sån ännu? :cool:

blue-ridge-outer-banks-beach-chair_0_0.jpg

Jag tror dig, därför jag skrev om det går. Däremot är ju en konkurs en exceptionell möjlighet att i princip gratis få tillgång till en kund som bara gjort totalt fyra flighter i sitt liv med BA tidigare, men som bland annat gör ca 10 r/t per år mellan Asien/Norden.

Finland ingår i mitt resmönster, men inte Asien. Så Finnair kan stoppa upp sitt statuserbjudande i.... :mad:

Jag tänkte skicka e-post till Head of Loyalty Programs mikko.tuomainen@finnair.com men frågan att AY har råd att tacka nej till mig som resenär med 70 ARN-HEL / HEL-ARN segment och bara iår genererat ytd cirka 150.000 SEK till SAS Group.

Jag tänkte försöka få Silver på en gång (Lounge access med AY avgångar) och efter 10 segment få Gold. Vi får se hur blir det imorgon alternativ måndag med SAS och om det behövs börja förhandla med AY.

Toppen