Senaste nytt

Kortmatchning av SAS EBG / EBP

Det är väl ingen vild gissning att Finnair blir största vinnaren om SAS går under. Men det känns som att det är ett riktigt statusmatchningskrig på gång om/när SAS förblöder och tre ekonomiskt starka länder står utan eget flygbolag. Grattis ni som har status :)

Det är väl ingen vild gissning att Finnair blir största vinnaren om SAS går under. Men det känns som att det är ett riktigt statusmatchningskrig på gång om/när SAS förblöder och tre ekonomiskt starka länder står utan eget flygbolag. Grattis ni som har status :)

Nja, största vinnarna blir ju Norwegian, Malmö Aviation etc. Asientrafiken är ju fortsatt konkurrensutsatt även utan SAS, medan det är på trafiken inom Skandinavien som man kan börja skära guld med täljkniv om marknadsledaren försvinner.

Jag har pratat med Finnair Plus och de sa inte absolut nej för en statusmatch om jag har EBG. De önskar att skickar e-post till finnair.plus@finnair.fi med kopian av EBG och YTD aktiviteter för att de kan ta ställning på grund av jag skulle byta från *A till OW.

I mitt fall som flyger genomsnitt 1 gång i veckan ARN-HEL-ARN så AY borde vara intresserad att göra status match... tycker jag.

Fick svaret och följande länk: Match your SAS Eurobonus tier with Finnair Plus - Finnair - Sweden

Alltså en resa tur/retur till Asien för att få Gold på Finnair Plus. :(

Aegean matchar inte. Jag har provat och fått svar. Dock överraskande gav Hyatt mig en bra match men då är jag max på Hilton och Radisson. TK har tydligen extra folk enligt en säker uppgift i helgen. Hur var det med TK matchning med EBG?

Last edited:
Skickade igår mail till TK Miles&Smiles om matchning av mitt EBG, men inget svar än. Någon annan som testat och fått svar?

Toppen