Senaste nytt

Konstig rutt Göteborg - Stockholm 6/10

Är för mycket bränsle verkligen ett problem på short-haul-kärror? På long-haul vet jag att de måste tömma tankarna innan de landar pga vikten, men behöver detta göras på short-haul? De kan ju inte få med sig så jättemycket bränsle till att börja med...?
 
Är för mycket bränsle verkligen ett problem på short-haul-kärror? På long-haul vet jag att de måste tömma tankarna innan de landar pga vikten, men behöver detta göras på short-haul? De kan ju inte få med sig så jättemycket bränsle till att börja med...?
Mjo...737-600 har en maximal takeoff vikt på 65 ton, maximal landningsvikt på 55 ton och en tomvikt på 36 ton. Tankar man fullt (26.000 liter) + en hel del pax och bagage halkar man nog över den maximala landningsvikten.

Källa: 1998 - 2010 Boeing 737 -600 | Top Speed

/ TT
 
  • Gilla
Reactions: jsn
Mjo...737-600 har en maximal takeoff vikt på 65 ton, maximal landningsvikt på 55 ton och en tomvikt på 36 ton. Tankar man fullt (26.000 liter) + en hel del pax och bagage halkar man nog över den maximala landningsvikten.

Källa: 1998 - 2010 Boeing 737 -600 | Top Speed

/ TT

Men man tankar ju inte fullt för att flyga ARN-GOT. Det måste vara något annat spektakel man höll på med eller så hade FR24 spårat ur. Hade det hela varit ett misstag hade det varit ute i pressen för länge sedan.
 
Men man tankar ju inte fullt för att flyga ARN-GOT. Det måste vara något annat spektakel man höll på med eller så hade FR24 spårat ur. Hade det hela varit ett misstag hade det varit ute i pressen för länge sedan.
Kollar man Swedavia så stämmer det att det var en lång flygning, lämnade GOT 09.10 mot ordinarie tid 07.45, landade 10.35
Stämmer även om man kollar på SAS hemsida.
Konstig att ingen har informerad Aftonbladet, rubrik ”SAS skräck maskin.....”
 
Toppen