Mjo...737-600 har en maximal takeoff vikt på 65 ton, maximal landningsvikt på 55 ton och en tomvikt på 36 ton. Tankar man fullt (26.000 liter) + en hel del pax och bagage halkar man nog över den maximala landningsvikten.Är för mycket bränsle verkligen ett problem på short-haul-kärror? På long-haul vet jag att de måste tömma tankarna innan de landar pga vikten, men behöver detta göras på short-haul? De kan ju inte få med sig så jättemycket bränsle till att börja med...?
Ner kommer man alltidJag ska åka med denna skönhet senare ikväll![]()
Mjo...737-600 har en maximal takeoff vikt på 65 ton, maximal landningsvikt på 55 ton och en tomvikt på 36 ton. Tankar man fullt (26.000 liter) + en hel del pax och bagage halkar man nog över den maximala landningsvikten.
Källa: 1998 - 2010 Boeing 737 -600 | Top Speed
/ TT
Kollar man Swedavia så stämmer det att det var en lång flygning, lämnade GOT 09.10 mot ordinarie tid 07.45, landade 10.35Men man tankar ju inte fullt för att flyga ARN-GOT. Det måste vara något annat spektakel man höll på med eller så hade FR24 spårat ur. Hade det hela varit ett misstag hade det varit ute i pressen för länge sedan.