Senaste nytt

Konsten att trimma sin partner

Man borde ha fler partners, en till varje kort;)

Skämt å sido, min fru har dragit in 44.000 poäng bara på sas online shop sedan vi gick med för två år sedan.

Hon har numera bokat sin första award själv och har sina poäng på sitt konto efter att familjepoolingen upphörde.

Hon är även mamma till minst 10 inviter till Amex premium. Poäng hon så klart får behålla själv.

Själv har jag sedan starten maj 2013 tillsammans med min partner hämtat hem över 1.5 miljoner eurobonuspoäng:)

Varav 27.500 baspoäng.

Min fru har själv tjänat 250.000 poäng sedan februari 2014.

Vi har nog maxat allt som har med eurobonus att göra förutom att köpa dyra flygbiljetter med hög intjäning.

Detta, mina vänner, är en uppgift som kräver sin man (eller kvinna för den delen). Jag har numera min hustru på et SAS MC EBS och hon handlar glatt med det i alla lägen. Men att ge henne ett Amex Elite extrakort är nästa steg, problemet är väl det mentala blocken "om Amex funkar, do this, if not, do that". Men hon är en klok kvinna så det ska funka bra.

Som någon annan skrev, jag introducerade henne i loungehopping för något år sedan mha Priority Pass, och numera är det SAS Gold lounge som gäller, inget annat duger. Och snart ska vi iväg på första award-resan till sydost Asien i C. Vill inte går direkt till F utan att passera C, så nästa voucher (ligger hemma på skrivbordet) blir nog Nya Zeeland i F nästa höst. Life is good!

Man borde ha fler partners, en till varje kort;)

Skämt å sido, min fru har dragit in 44.000 poäng bara på sas online shop sedan vi gick med för två år sedan.

Hon har numera bokat sin första award själv och har sina poäng på sitt konto efter att familjepoolingen upphörde.

Hon är även mamma till minst 10 inviter till Amex premium. Poäng hon så klart får behålla själv.

Själv har jag sedan starten maj 2013 tillsammans med min partner hämtat hem över 1.5 miljoner eurobonuspoäng:)

Varav 27.500 baspoäng.

Min fru har själv tjänat 250.000 poäng sedan februari 2014.

Vi har nog maxat allt som har med eurobonus att göra förutom att köpa dyra flygbiljetter med hög intjäning.

1.5 miljoner?!
Teach me!
Det där vill ju veta mer om!

Är nästa steg ett eget amex som du värvar till för att båda ska få signup bonus?
Jag varvade min fru till ett amex gold (UK) , nu har hon aven ett BA premieum amex (UK) som hon kommer varva mig till om nagra manader.

Min fru kom precis over spenden for bonus och sa till mig att hennes kort ar dumt att spendera pa, yes hon fattade. Darav det nya BA kortet. Vi har inte optimerat an sa lange men kan vi signa varandra fram och tillbaka pa de olika korten sa raknar vi med att bara i signon bonusar dra in uppat 100K avios per ar.

Hög igenkänningsfaktor. Var lite motigt i början att skifta kort men nu är Fru Spritfet väl inne i EB-världen och en utmärkt värvningsambassadör för Amex :) Kan rekommendera SAS onlineshopping som ett bra första steg in i poängvärlden.

Gav min partner ett Amex för nåt år eller två sen, och ett Coop MMM när det var nytt. Funkat helt okej, även om hen tyckte det var "lite jobbigt" att dra både MMM och Amex på Coop.. och nu är ett SAS MC på väg in ;)

En del motvind är det. Hen har "inget emot det", men klagar ändå ibland på korten. Flyger en del kortare resor som oftast blir i princip gratis, så hen förstår besparingen men verkar inte särskilt tacksam över tiden jag lägger ned.. lite surt faktiskt! Försöker banka in i hens huvud nu att "alla dessa poäng på kontot i kombo med en 2-4-1 är en jäkligt nice resa i First Class!", men får då oftast tillbaka "varför ska vi resa First Class?"

Otacksamt att kämpa för nåt som inte uppskattas.. borde ta med en kompis på en 2-4-1 i F istället, men då är plötsligt poängen "våra" och inte "mina".. :(

Toppen