Senaste nytt

Konsten att trimma sin partner

Gav min partner ett Amex för nåt år eller två sen, och ett Coop MMM när det var nytt. Funkat helt okej, även om hen tyckte det var "lite jobbigt" att dra både MMM och Amex på Coop.. och nu är ett SAS MC på väg in ;)

En del motvind är det. Hen har "inget emot det", men klagar ändå ibland på korten. Flyger en del kortare resor som oftast blir i princip gratis, så hen förstår besparingen men verkar inte särskilt tacksam över tiden jag lägger ned.. lite surt faktiskt! Försöker banka in i hens huvud nu att "alla dessa poäng på kontot i kombo med en 2-4-1 är en jäkligt nice resa i First Class!", men får då oftast tillbaka "varför ska vi resa First Class?"

Otacksamt att kämpa för nåt som inte uppskattas.. borde ta med en kompis på en 2-4-1 i F istället, men då är plötsligt poängen "våra" och inte "mina".. :(
Som sagt, det ska inte vara för lätt...
 

Impendill

Medlem
Gav min partner ett Amex för nåt år eller två sen, och ett Coop MMM när det var nytt. Funkat helt okej, även om hen tyckte det var "lite jobbigt" att dra både MMM och Amex på Coop.. och nu är ett SAS MC på väg in ;)

En del motvind är det. Hen har "inget emot det", men klagar ändå ibland på korten. Flyger en del kortare resor som oftast blir i princip gratis, så hen förstår besparingen men verkar inte särskilt tacksam över tiden jag lägger ned.. lite surt faktiskt! Försöker banka in i hens huvud nu att "alla dessa poäng på kontot i kombo med en 2-4-1 är en jäkligt nice resa i First Class!", men får då oftast tillbaka "varför ska vi resa First Class?"

Otacksamt att kämpa för nåt som inte uppskattas.. borde ta med en kompis på en 2-4-1 i F istället, men då är plötsligt poängen "våra" och inte "mina".. :(

Visa henne eurobonusshoppen!
Det gick min fru loss på:)
 
Gav min partner ett Amex för nåt år eller två sen, och ett Coop MMM när det var nytt. Funkat helt okej, även om hen tyckte det var "lite jobbigt" att dra både MMM och Amex på Coop.. och nu är ett SAS MC på väg in ;)

En del motvind är det. Hen har "inget emot det", men klagar ändå ibland på korten. Flyger en del kortare resor som oftast blir i princip gratis, så hen förstår besparingen men verkar inte särskilt tacksam över tiden jag lägger ned.. lite surt faktiskt! Försöker banka in i hens huvud nu att "alla dessa poäng på kontot i kombo med en 2-4-1 är en jäkligt nice resa i First Class!", men får då oftast tillbaka "varför ska vi resa First Class?"

Otacksamt att kämpa för nåt som inte uppskattas.. borde ta med en kompis på en 2-4-1 i F istället, men då är plötsligt poängen "våra" och inte "mina".. :(
Det måste vara jobbigt att inte veta huruvida din partner är en man eller kvinna ;).
 

bossefin

Medlem
FruBossefin har sedan flera år accepterat poäng och statusintjänande med hull och hår. Misstänker nu att mina barn är lite samma skrot och korn...Fast kanske inte så konstigt när en av dotterns 18års presenter var 60000 EB poäng och en av mina 2-4-1 vouchers...nu ligger hon på för att hon och inte frun ska få EBG-kortet jag kan ge bort...:eek:
 

emj84

Medlem
Många av era respektive verkar ha hittat EB poängen när man handlar online, men hur argumenterar ni detta emot t.ex bonusbay? Min bättre hälft argumenterar att cash e bättre
 
När det gäller andra än sin partner, kompisar etc, så tycker jag bästa sättet är att få dom att boka sin första SAS-longhaul på vid nån bra kampanj så att det grundas med 10000 EB på deras konto. Vips, mycke vill ha mer, så kommer det frågor om hur man kan tjäna in mer poäng så att dom där 10K kan bli åtminstonde en bonusresa i Europa för 20/30K.
 
Toppen