Senaste nytt

Konsten att trimma sin partner

swadabe

Medlem
Haha, lyxproblem! Hon var iaf imponerad nån gång, får se om jag nånsin lyckas få min partner imponerad. Jag har aldrig flugit F, inte hen heller, men jag har iaf läst reserapporterna om F-terminal på Frankfurt mm och är jäkligt sugen.

Hen är mest "Ehh, varför skulle man vilja frivilligt spendera massa extra transfertid?"
jag: "Badkar! Bubbel! Ankor! Och sen full-flat seat och ännu mer bubbel! Silverware!"
hen: "Men vi kan ju använda poängen för alla de inrikesresor vi gör.."
jag: "Det handlar om att optimera värdet! Värdet på en F-resa med 2-4-1 är waaay högre än... äh, du vill inte förstå..." *facepalm*

Oh well. Poängen och den årliga 2-4-1:en får vänta tills barnen är stora nog att lämnas bort åtminstone en långweekend. Då ska jag styra upp nåt till New York tänkte jag. Korståget är inte över!
 

Impendill

Medlem
Jag förstår dig till fullo!
Min fru är inte mycket för långa mellanlandningar, loungebesök, omvägar heller.

Jag har också börjat inse att det blir bökigt och omständigt många gånger.

I början var det kul, men man blir mätt på det till slut.
 

DanielKif

Medlem
Jag gjorde själv ett misstag igår såg jag på hotellkvittot.
Hotellet är betalt med mitt mastercard och inte amex.
Jag skäms och mår dåligt.
Suck :(
 

Impendill

Medlem
Jag gjorde själv ett misstag igår såg jag på hotellkvittot.
Hotellet är betalt med mitt mastercard och inte amex.
Jag skäms och mår dåligt.
Suck :(

Vilken sida bokade du genom?

Jag har märkt att flera av sidorna inte tar Amex om man inte väljer dollar sol valuta. Dumt att behöva betala mer bara för att få använda Amex. Då använder jag MC istället .
 

DanielKif

Medlem
Vilken sida bokade du genom?

Jag har märkt att flera av sidorna inte tar Amex om man inte väljer dollar sol valuta. Dumt att behöva betala mer bara för att få använda Amex. Då använder jag MC istället .
Jag betalde direkt vid incheckning på hotellet.
Hade förbokat hotellet på elite.se
 

Impendill

Medlem
Köp en billig resa på långlinjerna i GO, "älskling, vi hade inte nog med poäng", så ska du se att poängsamlandet och awardresorna kommer högre upp på listan.

Hahaha! Bra där:)

Kanske skulle skicka henne på den milagerun som någon av medlemmarna gjorde. Minns inte om det var Christoffer cedergren eller simon says. Men det var imponerande lång och jag har för mig att allt var i economy.
 
Toppen