Då var vi där igen... Fortsätter på denna vistelse, som redan har avhandlats i en annan tråd (hamnade på något konstigt sätt i tråden om uppgradering på Hilton)
Stad: London, UK
Hotell: DoubleTree Hyde Park
Status: Hilton Honors Diamond
Problem: Fick ej kvitto + allting annat sedan tidigare
Kompensation: 40 000 poäng (redan fått 10 000 poäng sedan tidigare = 50k)
Klagomål framfört: Mail
Kompensation föreslagen av: GM
Kompenserades av: GM
Hotellet skickade inte kvittot, som överenskommet, till min mail - Därav så mailade jag hotellet och bad om kvitto. Som går att läsa om i annan tråd så var jag inte jättenöjd med min vistelse sedan innan. Därefter kom detta - se nedan konversation.
Normalt sett blir jag inte irriterad - men denna gång blev jag riktigt sur pga hur vistelsen var överlag...
För det första, hur svårt ska det vara att skicka ett kvitto? Speciellt när vi kom överens om att skicka mig en digital kopia, samt att receptionisten dubbelkollade min mailadress.
Det jag blev mest irriterad över var dock det han bad mig fylla i:
- Last 6 digits of Credit Card number
(Hur kan detta vara pga "GDPR Regulations"?!)
- Value of charge
(Jag har ingen aning om exakt belopp - kan bara gissa ungefär)
- HH Number
(Skrev jag I mitt mail...)
- Date of transaction
(Lite osäker på vad de menar. Fortfarande en reservation på mitt amex - men jag skrev när jag checkade in och ut från hotellet)
- Post Code
(inga problem att uppge, men förstår fortfarande inte hur detta är kopplat till GDPR Regulations - samt att detta är publika uppgifter i Sverige...)
Jag ber i förhand om ursäkt för mitt bittra svar (speciellt eftersom jag fick beröm för Trevlig ton" senast

)
10 minuter senare hade jag fyra digitala kvitton in min mailbox samt detta emailet: