Framgår inte hur många "vi" är, men 300 euro 5 nätter är ju 60€ per dag. Är ni två och frukosten kostar 30€ per person stämmer väl detta.Nu erbjuder man 1a natten gratis och fri frukost övriga 5 nätter. Enligt dem motsvarar frukostarna drygt 300 Euro. Jag tror inte att det stämmer. Jag ska räkna på det.
Nu erbjuder man 1a natten gratis och fri frukost övriga 5 nätter. Enligt dem motsvarar frukostarna drygt 300 Euro. Jag tror inte att det stämmer. Jag ska räkna på det.
Lite uppdatering för den som eventuellt är intresserad. Jag bokade hotell för fyra personer sex nätter i Wien, inklusive frukost. Detta skulle kosta 1483 Euro. Jag delbetalade med poäng motsvarande 440 Euro och skulle således betala 1043 Euro vid utcheckning.
Efter att ha givits två erbjudanden, som jag avslog, fick jag idag äntligen träffa hotellchefen.
Hon bad om ursäkt (så klart) och efter viss diskussion kom vi överens om att jag vid utcheckning endast ska betala 301 Euro och att jag får poäng motsvarande hela summan på 1483 Euro. Normalt sett skulle jag bara fått poäng på verklig spend, dvs. 1043 Euro.
Det är möjligt att jag kunde fått en ännu bättre deal, men jag tyckte ändå att det blev ganska bra.
Jag var dessutom i kontakt med Accor customer care igår. De bad mig att inte förhandla med hotellet utan att betala hela summan och sedan få refund från dem. Jag vill helst ha allt avklarat innan jag reser hem så jag struntade faktiskt i det. Kanske att jag skulle fått ett bättre erbjudande av dem, men nu är det så här det blev.
100 hyattpoäng är värt ungefär 2 USD.Stad: Pune Indien
Hotell: Hyatt Pune
Problem: Renovering av restaurangterassen påbörjades på Indiskt manér 01:30 på morgonen för att hinna klart till frukosten öppnade 06:30. Med andra ord byggarbetsplats utanför rummet. Vilket resulterade i ingen sömn.
Kompensation: 100 Hyatt poäng(vet inte om det är mkt? Men låter lite) samt byte av rum
Klagomål framfört: ja, på morgonen efter Skällde jag ut receptionisten. Han bortförklarade sig med att det var grann fastigheten som utfört renoveringen. Visade bild och då kontaktade han room manager.
Kompensation föreslagen av: Room manager
Kompenserades av: Room manager
Hade ett personligt möte med Room Manager på Hyatt Pune som föreslog en poäng kompensation samt byte av rum till tyst sida med en storslagen utsikt...
Visa bifogad bild 105696
100 hyattpoäng är värt ungefär 2 USD.
Om du nu inte kunde sova någonting, varför försökte du inte lösa det direkt, snarare än att "på morgonen efter skällde jag ut receptionisten"?
F.ö brukar inte utskällning vara den bästa lösningen - speciellt inte till front desk, som absolut (oftast) inte är ansvariga för vad som har skett.