Maja
Medlem
Skulle behöva lite råd vad som är rimlig ersättning i detta fall. checkade in på The Draper Tapestry Collection by Hilton i NYC sent i onsdags kväll. Har lyckats välja det största King bedroom som fanns tillräckligt via appen (hotellet är utsålt och ingen tänkbar uppgradering samt att vi kommer checka in efter kl 22). Kommer till rummet, gör oss redo för natten och inser att dörren kärvar och går ej att låsa från insidan. Använder säkerhetslåset, den lilla grejen man fäller ut som en spärr och tänker att det får vi rapportera imorgon.
Morgonen kommer och vi ska lämna hotellrummet för att ge oss ut på stan. Upptäcker att dörren är låst från utsidan, dvs handtaget går ej att trycka ner, men dörren går att trycka in så öppnar den sig. Karmen och låsmeckanismen klickar inte i varandra och det går att putta upp den låsta dörren. Kan ej lämna det olåsta rummet och ringer till receptionen som skickar upp en vaktmästare. Efter ett tag kommer han och förstår först inte vad som är problemet då han ej kan trycka ner handtaget och tycker att dörren är ju låst. Får visa och förklara flera gånger innan han förstår vad som är problemet. Han ringer efter managern som kommer. Deras lösning först är att de ska fixa dörren och att vi kan lämna och gå till vårt möte. Förklara att det känns inte alls bra då vi har alla våra saker i rummet. De fixar ett nytt rum på våningen under som är mindre än det vi hade så vi packar ihop allting och bär ner till det nya hotellrummet. Upptäcker att detta rum inte heller går att låsa från insidan. Rapporterar det till receptionen och ber om extra galgar. Denna dörr låses iaf från utsidan så vi lämnar hotellet 1,5h försenade och har därmed missat vår inbokade aktivitet. Kommer tillbaka till hotellet på eftermiddagen för att lämna av lite saker och ser att galgarna har kommit som jag bad om, men dörren går inte att låsa Från insidan. Ringer till receptionen igen och de frågar om dörren är fixad?
Ännu en ursäkt att det inte är åtgärdat och receptionisten kommer personligen upp tillsammans med en vaktmästare för att övervaka det hela. De konstaterar samma som vi att dörren ej går att låsa. Vaktmästaren hämtar lite verktyg och justerar dörren och säger sen att nu fungerar det och går. Kollar direkt och det stämmer ej. Dörren går ej att låsa. Receptionisten står kvar i korridoren och jag ber henne kontrollera jobbet och hon inser att det inte alls stämmer och flyttar oss till ett nytt rum på samma våning. I det tredje rummet går dörren äntligen att låsa från såväl ut- som insidan. Flytten mellan dessa tre hotellrum, packa ihop och flytta över allt har tagit oss närmare en halv dag med all väntan mellan alla olika händelser.
Säger till receptionisten som varit med att jag önskar att hon pratar med sin manager om detta och att de återkommer med ett förslag kring kompensation för tidsförlusten och att säkerheten inte är okej. Hon säger att hon ska göra det. Hör ingenting tillbaka på torsdagen och inget på fredagen heller. På lördag morgon pratar jag med en ny kvinna i receptionen som direkt vet vem jag är. Dock tror hon att jag bor kvar i rum två som jag blev tilldelad. Förklarar att vi fick flytta till ett tredje rum och undrar över ersättning för detta. Hon erbjuder mig 5000 Hilton Honors poäng. Säger att jag inte tycker ersättning är proportionerlig och då höjer hon den till 10.000 poäng. Säger att inte det heller känns rimligt och det är allt hon kan erbjuda från hotellet säger hon. Jag ber att få tänka på saken efter att hon har skrivit ner detta till mig.
Som referens erbjöd HGI Times Square North 15.000 poäng samt gratis frukost för 2 en dag när vi var tvungna att byta rum för att telefonen ej fungerade i vårt rum och det var en säkerhetsåtgärd från deras sida då de ej kunde inte låta oss bo kvar. Vi efterfrågade aldrig någon ersättning då det upptäcktes av oss direkt när vi hade checkat in. Så inget problem att byta rum.
Så vad är rimlig ersättning? Förväntade mig bättre service på ett Tapestry-hotell som HHD än när jag bott på något av alla HGI här i NY, men det var tydligen dumt av mig att tro det. Vi är fortfarande kvar på hotellet och checkar ut på tisdag.
Morgonen kommer och vi ska lämna hotellrummet för att ge oss ut på stan. Upptäcker att dörren är låst från utsidan, dvs handtaget går ej att trycka ner, men dörren går att trycka in så öppnar den sig. Karmen och låsmeckanismen klickar inte i varandra och det går att putta upp den låsta dörren. Kan ej lämna det olåsta rummet och ringer till receptionen som skickar upp en vaktmästare. Efter ett tag kommer han och förstår först inte vad som är problemet då han ej kan trycka ner handtaget och tycker att dörren är ju låst. Får visa och förklara flera gånger innan han förstår vad som är problemet. Han ringer efter managern som kommer. Deras lösning först är att de ska fixa dörren och att vi kan lämna och gå till vårt möte. Förklara att det känns inte alls bra då vi har alla våra saker i rummet. De fixar ett nytt rum på våningen under som är mindre än det vi hade så vi packar ihop allting och bär ner till det nya hotellrummet. Upptäcker att detta rum inte heller går att låsa från insidan. Rapporterar det till receptionen och ber om extra galgar. Denna dörr låses iaf från utsidan så vi lämnar hotellet 1,5h försenade och har därmed missat vår inbokade aktivitet. Kommer tillbaka till hotellet på eftermiddagen för att lämna av lite saker och ser att galgarna har kommit som jag bad om, men dörren går inte att låsa Från insidan. Ringer till receptionen igen och de frågar om dörren är fixad?
Ännu en ursäkt att det inte är åtgärdat och receptionisten kommer personligen upp tillsammans med en vaktmästare för att övervaka det hela. De konstaterar samma som vi att dörren ej går att låsa. Vaktmästaren hämtar lite verktyg och justerar dörren och säger sen att nu fungerar det och går. Kollar direkt och det stämmer ej. Dörren går ej att låsa. Receptionisten står kvar i korridoren och jag ber henne kontrollera jobbet och hon inser att det inte alls stämmer och flyttar oss till ett nytt rum på samma våning. I det tredje rummet går dörren äntligen att låsa från såväl ut- som insidan. Flytten mellan dessa tre hotellrum, packa ihop och flytta över allt har tagit oss närmare en halv dag med all väntan mellan alla olika händelser.
Säger till receptionisten som varit med att jag önskar att hon pratar med sin manager om detta och att de återkommer med ett förslag kring kompensation för tidsförlusten och att säkerheten inte är okej. Hon säger att hon ska göra det. Hör ingenting tillbaka på torsdagen och inget på fredagen heller. På lördag morgon pratar jag med en ny kvinna i receptionen som direkt vet vem jag är. Dock tror hon att jag bor kvar i rum två som jag blev tilldelad. Förklarar att vi fick flytta till ett tredje rum och undrar över ersättning för detta. Hon erbjuder mig 5000 Hilton Honors poäng. Säger att jag inte tycker ersättning är proportionerlig och då höjer hon den till 10.000 poäng. Säger att inte det heller känns rimligt och det är allt hon kan erbjuda från hotellet säger hon. Jag ber att få tänka på saken efter att hon har skrivit ner detta till mig.
Som referens erbjöd HGI Times Square North 15.000 poäng samt gratis frukost för 2 en dag när vi var tvungna att byta rum för att telefonen ej fungerade i vårt rum och det var en säkerhetsåtgärd från deras sida då de ej kunde inte låta oss bo kvar. Vi efterfrågade aldrig någon ersättning då det upptäcktes av oss direkt när vi hade checkat in. Så inget problem att byta rum.
Så vad är rimlig ersättning? Förväntade mig bättre service på ett Tapestry-hotell som HHD än när jag bott på något av alla HGI här i NY, men det var tydligen dumt av mig att tro det. Vi är fortfarande kvar på hotellet och checkar ut på tisdag.