Som att min fru med stor sannolikhet enligt läkaren fick salmonella på det här hotellet.
Får man klaga på det?
Enligt din mening kan rummet vara klart någon gång efter 14?
Är det att likställa med 19?
De erbjöd oss ingenting, trots att det fanns andra rum färdiga
Nu har jag i alla fall påtalat att AC:n inte funkade och att jag förväntade mig att rummet skulle vara klart kl 14.
Klagomål eller ej. Jag förväntade mig faktiskt att det skulle vara klart, För ett hotell som kostar 4000 sek natten för billigaste rummet.
Dock håller jag med dig, man ska inte klaga på allt bara för att.
Antar att jag har blivit påverkad av att så många saker på Hilton Labriz sköttes dåligt eller inte alls.
Stor sannolikhet innebär ju inte att det faktiskt var så att hon fick Salmonella där. Har själv aldrig råkat ut för några värre sjukdomar på resa som tur är och vet inte hur jag skulle göra i det fallet. Men om det är ställt utom allt rimligt tvivel att jag insjuknat pga hotellet hade jag tagit upp det.
Rummet kan vara klart någon gång efter 14, det skulle mycket möjligt kunna vara klockan 19. Allt beror som sagt på hur hotellet sköter situationen, ber de mig sitta ner i baren och bjuder på dryck/snacks och fixar rummet snabbt skulle jag aldrig kräva något för det. I ditt fall är det 45 minuter vi pratar om och inte 5 timmar. Hade de bett mig sätta mig ner i 5 timmar och vänta på rummet hade jag självklart inte accepterat detta. Brukar ofta gå att lösa att man får ett provisoriskt rum till ens riktiga rum är klart så man kan vila lite eller ta en dusch. Det har jag själv råkat ut för då min rumskategori inte fanns ledig förrän sent på eftermiddagen. Jag tog då "vilket rum som helst" som hade en säng och dusch och vilade 2-3 timmar och gick sen ut på stan. När jag kom tillbaka till hotellet var alla mina grejer flyttade till rätt rum och jag kunde hämta ut nycklar dit i receptionen.
Föreslog du att du skulle få ett annat rum så länge? Enligt mig är det som sagt stor skillnad på om vi pratar om flera timmar eller mindre än en timme. Är ju upp till var och en vad man vill klaga på men jag försöker undvika att klaga på "småsaker", lite som historien om vargen man säger kommer även fast det inte är någon varg. När väl vargen sen kommer så kommer ingen lyssna på en.
Huruvida jag skulle begära ersättning eller inte beror på hur hotellet sköter det hela när problemet uppstår.
Jag har två tillfällen då jag klagat på hotellet, ena gången löste de problemet, andra gången inte.
1: Anländer sent till hotellet vid ca 20-tiden och får då veta att rummet jag bokat inte finns och jag får ta en nedgradering, de erbjuder enbart prisskillnaden som kompensation. Detta är oacceptabelt enligt mig och fick ta det med Ambassador supporten efteråt. Här hade hotellet kunnat lösa det enkelt, erbjudit mig gratis parkering samt bjudit på frukost för 2 personer. 2 saker som inte kostat dom mycket alls men gjort mig nöjd (vi skulle bara sova en natt och vidare morgonen efter). De kunde dock absolut inte tänka sig att erbjuda något mer än mellanskillnaden därav mitt klagomål efteråt.
2: Hade bokat en rate över julafton där det skulle ingå drinkar uppe i skybaren på julafton. Väl på hotellet så får jag reda på att skybaren är abonnerad hela kvällen och därmed kunde jag inte få tillträde dit, trots att jag bokat denna rate 2 dagar innan och jag tvivlar på att någon bokade skybaren med mindre än 2 dagars framförhållning. Klagade självklart på detta då det var något jag betalat för och blev lovad att vid nästa besök skulle jag få uppgradering till svit samt drinkar i skybaren. Vid nästa besök så fick vi en hörnsvit för 4 personer men betalde för billigaste rummet samt att vi fick 6 drinkar i skybaren istället för 2 som jag skulle fått tidigare. Det fanns uppenbart en notering om detta i min bokning vid incheck då managern kom ut och skötte incheckningen.
Var väl inte supernöjd med denna ersättning egentligen då det krävdes att jag skulle bo på hotellet igen på andra sidan jorden, men det visade sig att jag fick en till resa dit och kunde då nyttja detta så det blev ju bra trots allt.
Det är som sagt upp till var och en att klaga på vad man vill, men småsaker undviker jag att klaga på i onödan och att ett rum blir klart 45 minuter efter att jag kommit till hotellet klassar jag som en småsak. I längden tror jag inte att man vinner på att klaga hela tiden.