Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

Varmvattnet i duschen fungerade inte under morgonen på Hilton Garden Inn Malaga. Efter påpekan fick jag 10,000 bonuspoäng.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Stad: Seychellerna, Silhouette Island

Hotell: Hilton Labriz

Problem: AC fungerade inte på 3 dagar och hotellet lagade det inte förrän jag blev förbannad.
Internet fungerade enbart sporadiskt.
De debiterade mig och drog pengar på kortet för en natt trots att det var en poängbokning. Diverse små problem med beställningar, pris på mat m.m

Kompensation: Gratis drink i baren. 2 hinkar med öl och frukttallrik samt en "be My guest voucher" som ger en gratisnatt på valfritt Hilton hotel.

Klagomål framfört: Ja, vid händelse
Kompensation föreslagen av: Mig
Kompenserades av: Assistant front desk manager.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Om jag vore dig så skulle jag nog återge historien i hotellrecensionen till Hilton Guest Assistance. Det känns som ett ganska allvarligt fel som begåtts. Det plus alla övriga brister. De lär vilja kompensera ytterligare utan att du begär det, bara du informerar om vad som skedde.
 
Om jag vore dig så skulle jag nog återge historien i hotellrecensionen till Hilton Guest Assistance. Det känns som ett ganska allvarligt fel som begåtts. Det plus alla övriga brister. De lär vilja kompensera ytterligare utan att du begär det, bara du informerar om vad som skedde.

Hur kontaktar jag Hilton guest assistance?
 
Stad: Newark
Hotell: Hampton Inn
Problem: Någon, någonstans i huset, drog igång och spelade bas-gitarr vid midnatt på full volym. Lät som det var bakom vår vägg, men kan ha varit flera våningar upp. Spelandet höll på till fyratiden på morgonen.
Kompensation: vi fick övernattningen free of charge.
Klagomål framfört: Till front desk vid utcheckningen.
Kompensation föreslagen av: Receptionist
Kompenserades av: Receptionist


Stad: New York
Hotell: Hampton Inn, Chelsea
Problem: En, av två hissar var ur funktion från och till under våra sju dagar på hotellet. Detta medförde lång väntan, särskilt vid frukost.
Kompensation: vi fick totalt 70000 bonuspoäng extra insatta på HH-kontot
Klagomål framfört: Till front desk under veckan och vid utcheckningen(då vi fick vänta 35 minuter på att ta oss ner med väskorna). Poängen fick vi "utportionerade" då det från början sades att hissen skulle lagas "i morgon"
Kompensation föreslagen av: Receptionist
Kompenserades av: Receptionist
 
Stad: Boston Cambridge
Hotell: Hampton Inn
Problem: Första natten så märker vi att heltäckningsmattan i rummet är fuktig och man blir helt blöt om fötterna och strumporna blir alldeles blöta. Dotterns bäddsoffa är i så dåligt skick att fjädrarna känns och hon sover bedrövligt. Vi får lämna rummet vid 9-tiden på morgonen och får ett nytt rum på kvällen. Det är är hög luftfuktighet även i detta rum och bäddsoffan är lika bedrövlig, men vi blir inte dyngsura om fötterna iaf :) Hotellet var utsålt så det gick inte att byta rum tidigare.

Vid 1-tiden på natten går brandlarmet och vi får utrymma hotellet. Det är en läskmaskin på våningen ovanför oss som har börjat brinna. Något elektriskt fel(?). Ingen information alls från hotellet under utrymningen och inte heller när faran är över.

Kompensation: 60.000 poäng
Klagomål framfört: Gällande rummet till front desk. Ingen ersättning erbjuden och sammanställning av allt via chatten och därefter mailkonversation.
Kompensation föreslagen av: Fick 15.000 poäng först, påtalade att en fri natt kostade 60.000 poäng och att det var mer i nivå sammantaget. Efter 3 mail så var vi uppe i 60.000 poäng.
Kompenserades av: Guest Correspondence

Hotellet i övrigt skulle jag inte rekommendera! Väldigt slitna rum och frukosten var som ett zoo. Mycket saknades och den enda personen som jobbade med att fylla på slet som ett djur. På tok för lite sittplatser sett till hotellets storlek etc.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Hilton Double tree Allamanda.

Ankom 13:30 och incheckning är från kl 14:00

Rummet var inte klart förrän 14:45.

Hade ni påtalat det? Behövde dusch och byta om men det fanns inga duschar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen